Sports24, online retailer in sportartikelen, is failliet. De gelijknamige webshop stond al enige tijd te boek als omstreden en er kwamen veel klachten over binnen bij ConsuWijzer. Het faillissement geldt ook voor gerelateerde websites die onderdeel zijn van het bedrijf.
‘Sports24 had sinds 2010 financiële problemen’, zo vertelt Bettina Drenth van Vlaskamp Advocaten namens curator A.P.G. Gielen. ‘De eigenaar van Sports24 heeft verklaard dat de problemen ontstonden door het lanceren van een nieuwe dienst en een poging om met Sports24 de internationale markt te betreden. Deze initiatieven mislukten, waardoor er schulden ontstonden. Wij gaan de oorzaken van het faillissement nu verder onderzoeken.’
Doorstart
Of Sports24 als geheel een doorstart gaat maken, is nog onbekend. Drenth: ‘Wel hebben al diverse geïnteresseerden zich gemeld voor een aantal onderdelen van Sports24. Voor de gehele onderneming zijn er nog geen concrete plannen voor een doorstart. Maar wat niet is kan nog komen.’
Beterschap
Vorig jaar maart werd Sports24 aangesproken door de Consumentenautoriteit op problemen bij de verkoop en levering van zijn producten. Klanten maakten meldingen over het niet leveren van veelal reeds betaalde artikelen en het verstrekken van onjuiste informatie via de website. De eigenaar van Sports24, de heer Berghuizen, beloofde toen beterschap door de problemen op te lossen en de website aan te passen.
Kassa
Het bedrijf kwam echter in oktober 2012 opnieuw negatief onder de aandacht dankzij een aflevering van de Belbus, een onderdeel van het VARA-programma Kassa. In deze uitzending luidde het verweer dat de handel in sportartikelen niet genoeg opbracht voor Sports24 om alle klanten met geld tegoed in één keer terug te kunnen betalen. Berghuizen hoopte toen dat mensen artikelen bleven bestellen, zodat alle oude rekeningen konden worden betaald.
Ik hoop dat de heer Berghuizen zichzelf niet meer gaat bezighouden met e-commerce.
Het vertellen van leugens is een 2de taal van deze man geworden.
Erg vervelend voor de gedupeerden, waaronder ik.
Pff lekker dit. Precies een jaar geleden voor 258 euro aan spullen besteld, een jaar lang een het lijntje gehouden door Pim dat hij het terug zou storten en nu kan ik ernaar fluiten. Wat een ontzettende l*l die vent!
Ik kan dus fluiten naar mijn geld waar ik al heel vaak over gebeld heb en contact had met die vervelende Stef. Ik hoop dat die Pim nooit meer een zaak mag beginnen!
er gaan dit jaar nog meer online sport webwinkels failliet. ze zijn zwaar aan het stunten links en rechts
Hier nog iemand die 2 mooie jackets had besteld in november, en helaas nooit geleverd.
Regelmatig contact via de telefoon (op mail is nooit antwoord gekomen)
Altijd aardige mensen, geld is helaas nooit teruggestort, dag!!! 123 euro...
Stef, Alexander, Mirjam en weet ik veel wie ik allemaal aan de telefoon heb gehad, jullie zouden je moeten schamen!
Hoop dat er ooit nog restitutie komt...
Ook ik ben opgelicht door deze club mensen! Verschrikkelijk dat je zo kunt liegen.....schaatsen waren niet in voorraad...dus geld terug storten...helaas nooit gekregen,
ga een fatsoenlijke baan zoeken zonder mensen optelichten
in juni 2010 2 voetbal shirt Oranje besteld en ontvangen. Het bedrag van de shirt bleek achter 2x af gehouden te zijn. Ik kon het zelf niet retour boeken toen ik er achter kwam want zag het iets meer dan 3 maanden later.
Telefonische en email contacten gehad vanaf november 2010 t/m dec 2012 reactie terug gekregen met dat ze er achter aan gingen, bedrag zou terug gestort worden, toen waren ze er weer mee bezig.
Nu is het begin 2014, zijn ze bijna een jaar failliet en nog steeds geen geld terug. en natuurlijk ook nooit meer reactie gehad, ondanks meerdere mails nog in 2013 die ik verstuurd heb want bellen ging niet.. Toch 80 euro te veel betaald voor die 2 shirtjes dat ik niet meer terug kan krijgen. Zijn er nog mogelijkheden daar toch iets van terug te zien?