Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze eerste editie van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat Kiesmobiel.nl centraal.
In juni 2011 kondigde uitgever Sanoma Media aan een nieuwe vergelijkingssite te hebben geopend: Kiesmobiel.nl. Op het platform konden bezoekers mobiele telefoons en abonnementen met elkaar vergelijken. De site werd gelanceerd als de thematische zuster van het al bestaande Kieskeurig.nl, tevens van Sanoma Media.
Kiesmobiel.nl werd naast Kieskeurig.nl gezet zodat Sanoma Media een start kon maken met abonnementsvergelijkingen, zo vertelde Anthony van Charldorp, toenmalig manager van Kiesmobiel.nl in juni 2011 aan Twinkle. Op Kieskeurig.nl konden namelijk enkel losse toestellen worden vergeleken. Uiteindelijk zouden de abonnementen van Kiesmobiel.nl ook een plek moeten krijgen op Kieskeurig.nl, maar het platform zou wel als aparte mobiele telecomvergelijker blijven bestaan, werd Twinkle toen verteld.
Integratie
Sinds medio januari van dit jaar is Kiesmobiel.nl volledig geïntegreerd in Kieskeurig.nl en is het geen apart platform meer. ‘Het doel is altijd geweest om in het geval van succes van Kiesmobiel.nl het merk als een volwaardige telecomvergelijker te integreren binnen een groot bestaand platform als Kieskeurig.nl’, vertelt Mirelle Bos, manager van Kieskeurig.nl nu.
‘Om die reden hebben we Kiesmobiel.nl qua merknaam, -waarden en -stijl altijd dichtbij die van Kieskeurig.nl gehouden, om de geplande integratie zo soepel mogelijk te laten verlopen’, gaat Bos verder. ‘Door deze uitbreiding van Kieskeurig.nl kunnen we de miljoenen bezoekers van dit platform die op zoek zijn naar informatie, prijzen en reviews van mobiele telefoons en abonnementen nog beter bedienen in hun aankoopproces.’
Blijven ontwikkelen
‘Kieskeurig.nl staat niet stil’, vertelt Bos over de toekomstplannen van Sanoma Media op het gebied van abonnementsvergelijkingen en vergelijkbare services. ‘De telecommarkt verandert constant. Nieuwe abonnementsvormen, de introductie van 4G, de afname van sms-gebruik en de toename van mobiel internet zorgen ervoor dat Kieskeurig.nl zich blijft ontwikkelen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twinkle volgt op… Kiesmobiel.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.