De Efteling is nieuwe stappen aan het zetten op het gebied van e-commerce. Het sprookjespark lanceert binnenkort een mobiele versie van haar webshop.
De webshop van de Efteling bevat rond de zeshonderd artikelen die gerelateerd zijn aan het attractiepark. Daar komt naar verwachting half februari een mobiele site bij, zo meldt de Efteling aan Twinkle.
‘Mobiel heeft de toekomst, ook binnen e-commerce’, motiveert Bart de Boer, voorzitter Raad van Bestuur van de Efteling, de lancering van de mobiele site. ‘Consumenten doen meer en meer aan “second screening”, oriënteren zich steeds vaker via mobiele apparaten en de verkopen via mobiel zullen alleen maar toenemen. Daar speelt de Efteling op in.’
Responsive
De mobiele shop krijgt dezelfde features als de online winkel. De Boer: ‘We maken in de mobiele versie gebruik van “responsive design”. Dat wil zeggen dat de lay-out van de shop zich automatisch aanpast aan het apparaat dat de consument gebruikt.’ Dit apparaat kan zowel een smartphone als een tablet zijn, in elk type.
De Efteling verzendt artikelen hoofdzakelijk naar plaatsen in Nederland en België, maar daarnaast ook naar andere landen in Europa.
Klinkt alsof Bart de Boer zich door een willekeurig bureau wat aan heeft laten praten. Allemaal heel leuk en aardig (niks nieuws onder de zon), maar de Efteling zou als creatief en vaak vooruitstrevend bedrijf veel meer uit de shop kunnen halen. Erg bijzonder is het, zacht uitgedrukt, niet.