Bulls & Birds maakt zich op voor zijn entree als online modeverkoper. Nederlandse televisiekijkers worden in reclamespotjes gewezen op Bullsandbirds.com, dat artikelen zal verzenden vanuit het magazijn van Neckermann.com.
Bulls & Birds is een nieuw online mode-initiatief van Axivate Capital, de Nederlandse investeringsmaatschappij die Neckermann.com overnam.
Logistieke knowhow
Andreas Ezinga, namens Axivate de nieuwe algemeen directeur van de voormalige postorderaar, liet in het laatste nummer van Twinkle al weten dat de komst van Bulls & Birds aanstaande was. Hij omschreef het als een hoger gepositioneerd modeplatform van eigen makelij: ‘Het staat qua branding helemaal los van Neckermann.com, maar het lift wel mee op de logistieke knowhow, net zoals een andere Axivate-participatie: Yourtablet.nl.’
Nog niet kopen
Opvallend is dat Bulls & Birds nu al breed de media zoekt; bezoekers kunnen er nog niet kopen, maar zich slechts registeren voor de nieuwsbrief of het bedrijf liken op Facebook. Verder is op Bullsandbirds.com alleen een inspiratieve introductievideo te zien:
Fulfilment
De tv-campagne impliceert dat Bulls & Birds grote plannen heeft in het hogere modesegment, terwijl grote broer Neckermann.com streeft naar ‘verjonging in het lagere middensegment’, om met Ezinga te spreken. De artikelen voor beide webwinkels liggen opgeslagen bij de (Zeeuwse) grens van Nederland en België, van waaruit Axivate ook derde partijen met fulfilment wil ontzorgen.
Deze maand open
Axivate Capital bevestigt aan Twinkle dat de opening van Bulls & Birds voor deze maand gepland staat.
Ik ben benieuwd op welke manier ze denken marktaandeel te gaan winnen want de competitie is erg groot in deze niche.