Twinkle | Digital Commerce

Zoover begonnen met reisverkoop

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:47

Zoover is in stilte begonnen met de verkoop van reizen. Nu al biedt de review-verzamelaar reizen aan van 80 procent van de Nederlandse touroperators, aldus Marthijn Tabak namens het bedrijf. ‘Als het er nog meer worden willen we overzichten gaan bieden op prijs’.
 
Zoover besloot vorig jaar om vakantiegangers niet alleen door te verwijzen naar reisorganisaties, maar om reizen ook direct te gaan verkopen op Zoover.nl. In een uitgebreid interview met Twinkle legde CEO Stephan Bosman uit dat traffic en vertrouwen, opgebouwd in de afgelopen jaren, daarvoor de basis bieden.

Rustig laten landen
Communicatiemanager Marthijn Tabak laat weten dat Zoover al voor de kerst is begonnen met verkoop op zijn site: ‘We hebben besloten de reisverkoop rustig te laten landen bij onze klanten en dit eerst alleen via eigen media te communiceren. De eerste signalen zijn bemoedigend en de boekingen trekken aan. Het grote publiek moet nog wel kennismaken met de nieuwe aanpak.’

Top 5 speler
Zoover verwacht dit jaar ‘vele duizenden reizen’ te verkopen en binnen enkele jaren uit te kunnen groeien tot een top 5 speler in de markt. ‘We zien een unieke combinatie. Consumenten gaan af op een veilig gevoel en dat kunnen wij bieden', aldus Tabak. Volgens hem verkoopt al zo'n 80 procent van de Nederlandse touroperators via Zoover.nl. Dat zullen er naar zijn verwachting nog meer worden: ‘Wat we dan willen doen is aanbieders op basis van prijs onder elkaar zetten. Daarvoor zullen we ook nog een stuk software moeten ontwikkelen.’

Koerswijziging
CEO Bosman noemde online reisverkoop in Twinkle een logische vervolgstap voor Zoover, dat een klein jaar geleden werd overgenomen door het Duitse Tomorrow Focus. Zoover blijft op CPC- en CPA-basis fungeren als advertentieplatform voor reisorganisaties, maar het bedrijf voorziet dat online travel agents (OTA’s) minder handel zullen krijgen door de koerswijziging. Bosman: ‘In de reiswereld heerst een enorme aversie tegen korting, en die sites leven daar juist van. Wij gaan niet voor keiharde korting, wij zetten in op excellente service. Andere OTA’s worden minder goed vindbaar op onze site. En dat heeft weer een goed effect op onze touroperator-klanten.’