Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe naam en internationale groei voor Locuni

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:08

Locuni, een online modeplatform voor kleine webwinkels, breidt uit naar België en Luxemburg. Het bedrijf, dat voortaan verder gaat als LocalsUnited, werkt daarvoor samen met modedistributeur Fashion Instinct.


LocalsUnited biedt lokale modewinkels een online platform om gezamenlijk de strijd aan te gaan met grote retailers als Zalando en Wehkamp.nl. Webshops kunnen hun collectie via de eigen website verkopen en daarnaast gebruik maken van Locuni.nl (straks Localsunited.nl). Ook kunnen fysieke winkels zonder website hun producten online presenteren.

‘De website bevat een systeem waarmee winkels hun collecties online kunnen verkopen zonder dat zij direct kosten maken voor onder andere techniek van de website, afhandelingen van online betalingen, productfoto’s en marketing’, meldt LocalsUnited. ‘Ook kunnen zij hun kassasysteem koppelen aan het platform.’

Verkopen en verkeer
Distributeur Fashion Instinct gaat nauw samenwerken met LocalsUnited; een aantal van de aangesloten winkels koopt voortaan merken in die het bedrijf distribueert. Deze merken worden zowel online en offline verkocht. Alle bij LocalsUnited aangesloten winkeliers profiteren daarnaast van meer traffic via de internationale distributeur en zijn merken.

Boetieks online
Momenteel zijn 19 winkels uit Nederland verbonden met LocalsUnited. Het is zeker niet het enige platform dat online aanbod van boetieks bundelt; LocalsUnited concurreert onder andere met het internationale Miinto en met de Nederlandse initiatieven Exposar.com, 56avenue.nl en Winkelstraat.nl.