Fred de la Bretonière heeft deze week een nieuwe website gelanceerd, die als voorportaal dient voor fysieke winkels. De collectie schoenen en tassen wordt online getoond, waarna klanten kunnen zien in welke winkels producten worden verkocht.
De eigen webwinkel van Fred de la Bretonière bestaat met de invoering van de nieuwe strategie niet meer. De website fungeert enkel als ‘etalage’ voor de twaalf eigen fysieke winkels in Nederland en België, de zeshonderd overige verkooppunten én de partners die de schoencollectie online aanbieden.
Op Bretoniere.nl kan de klant bij elk artikel op basis van postcode zien waar hij het in de buurt kan kopen. De telefonische klantenservice staat open voor meer informatie over producten en de beschikbaarheid ervan.
Loyaal
Fred la Bretonière wil als producent van schoenen en tassen afstand nemen van online verkoop: ‘Wij willen loyaal zijn aan onze partners, de mensen die ons groot hebben gemaakt’, vertelt verkoopdirecteur Roel Roelofs. ‘Onze collectie wordt bij onze eigen fysieke winkels en onze offline en online partners verkocht. Online blijven we dus wel te koop, in webwinkels van anderen, maar zelf zijn we gestopt met de webshop.’
Beleving
Steeds meer schoenen worden online gekocht, wat fysieke schoenverkopers als Schoenenreus en de Macintosh Retail Group in de problemen heeft gebracht. Het hoger gepositioneerde Fred de la Bretonière kiest met de sluiting van zijn eigen webwinkel voor het fysieke kanaal: Roelofs: ‘Winkelen moet een beleving blijven waarbij persoonlijke aandacht voorop staat. De nieuwe strategie past bij hoe wij onze producten willen presenteren en verkopen.’
Zie ook: Wolky ziet af van webwinkel na druk winkeliers
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fred de la Bretonière trekt stekker uit webwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.