D-reizen zoekt een koper voor aandelen in het familiebedrijf met 200 reiswinkels en 100 miljoen euro online omzet. ‘We gaan ons als familie geleidelijk terugtrekken. Het is tijd voor vers bloed. De reiswereld verandert door internet en schaalvergroting razendsnel.’
Dat zegt topman Henk van den Broek vanochtend in De Telegraaf. Hij bezit met zijn familie nu nog 100 procent van de aandelen in D-reizen, maar het reisbureau is te klein geworden om succesvol zelfstandig verder te gaan. ‘We willen D-reizen onderbrengen in een groter verband, waarin wij niet meer in het bestuur zitten’, zegt van den Broek.
'Geen vetpot'
D-reizen maakt deel uit van de Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven, net als supermarktketens Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros. Ook slijterijformule Dirck III en drogisterijformule Dirx vallen eronder. Op de vraag of D-reizen verlieslijdend is, antwoordt Van den Broek in De Telegraaf van vanmorgen: ‘Daar doen we geen uitspraken over, maar het is duidelijk dat reisverkoop geen vetpot meer is voor de detailhandel.’
Internet leidend
Met een online omzet van 100 miljoen euro in 2011 bezet D-reizen de 12e plek in de Travel 30 van de Twinkle100. Internet is al jaren leidend voor alle activiteiten van het reisbureau. Met Flexpakketten probeert D-reizen sinds een jaar om consumenten in crisistijd aan zich te binden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
D-reizen zoekt koper
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.