Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijns worden afhaalpunten Bol.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

Albert Heijn en Bol.com presenteren vandaag een eerste gezamenlijke service aan de consument. Voortaan kunnen klanten hun webwinkelbestelling afhalen in de supermarkt, om te beginnen in 59 vestigingen. Volgend jaar volgen afhaalpunten in meer winkels van Albert Heijn.

Bol.com, de nummer 2 van de Twinkle100, biedt klanten de optie webwinkelbestellingen op te pikken bij de servicebalies van Albert Heijn. 'Bijvoorbeeld tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen op werkdagen, maar ook in het weekend en in de avonduren', meldt het persbericht. Behalve in 58 Nederlandse wordt de service vanaf vandaag ook in 1 Belgische supermarkt aangeboden.

Gratis afhalen boven 20 euro
Wie op werkdagen voor 22.30 uur bestelt, kan zijn order meestal al de volgende dag na 15.00 uur ophalen bij Albert Heijn. Zodra de bestelling klaarligt, ontvangt de klant een e-mail. Bestellingen vanaf 20 euro kunnen gratis worden opgepikt, op kleinere orders wordt afhalers 1,99 euro in rekening gebracht. De supermarkten fungeren ook als (gratis) retourpunten voor orders bij Bol.com.



Kiala
Albert Heijn en overnameprooi Bol.com laten weten in de toekomst op nog meer vlakken samen te gaan werken. Overigens biedt Bol.com klanten al langer de optie producten af te halen: eind 2010 ging de webwinkel in zee met Kiala, eerst op de Belgische en later ook op de Nederlandse markt.
 
NB: In het volgende nummer van Twinkle leest u meer over de nieuwe afhaaloptie van Bol.com. In het artikel wordt ook stilgestaan bij de Pick Up Points van Albert Heijn.