Twinkle | Digital Commerce

‘17 procent groei in webverkoop tijdens holiday shopping season’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

Een bedrag van 10,1 miljard dollar is er online uitgegeven in Amerika in de eerste achttien dagen van het holiday shopping season, berekend door comScore vanaf 1 november tot en met 18 november. Dit is een stijging van 16 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Met een dagomzet van 829 miljoen dollar was donderdag 8 november de best presterende dag.



Stijging
ComScore verwacht dat de totale online retailuitgaven voor de periode november/december van dit jaar uitkomt op een bedrag van 43,4 miljard dollar, een stijging van 17 procent ten opzichte van het holiday shopping season in 2011.



Positief vooruitzicht
‘De groei in online uitgaven weerspiegelt de aanhoudende kanaalverschuiving naar online waarbij de consument steeds vaker kiest voor de aantrekkelijke prijs, het gemak en de productselectie die het web biedt. De kracht in de aanloop naar en tijdens de feestdagen in aanvulling op de 32 dagen tussen Thanksgiving en Kerstmis vormen de basis voor de optimistische vooruitzichten wat betreft het online holiday shopping season van 2012’, aldus Gian Fulgoni, directeur en medeoprichter van comScore. ‘Gekeken naar diverse factoren verwacht comScore een gezonde groei van 17 procent, wat resulteert in een omzet van 43,4 miljard dollar aan online bestedingen in de maanden november en december.’



Bron: comScore