ProCures Investments heeft Tomorrow Design de opdracht gegeven een nieuwe retailconcept te ontwikkelen voor Selexyz en De Slegte. De opening van de eerste winkel en de nieuwe webwinkel staan voor komend voorjaar op de rol. Er komt ook een nieuwe naam.
Dat laatste laat Maurits Regenboog van ProCures desgevraagd weten aan Twinkle. ‘Er komt een nieuw hoofdlabel, daar denken we nog over na. Overigens is het wel de bedoeling de naam De Slegte en de historische namen van de boekwinkels, zoals Scheltema, Broese en Donner terug te laten komen. De naam Selexyz verdwijnt.’
DSS Holding
ProCures, al eigenaar van De Slegte, nam het kwakkelende Selexyz begin april voor 3,5 miljoen euro over. Regenboog is medeoprichter van ProCures en voorzitter van de Raad van Comissarissen van DSS Holding BV, waarin Selexyz Boekhandels en De Slegte Boekhandels zijn gebundeld. Zijn ProCures-compagnon Paul Dumas is de CEO van de nieuwe combinatie.
Online integratie
ProCures zal uit de twee bestaande boekhandelsketens één nieuwe retailformule ontwikkelen, ook online. ‘Beleving en online integratie in de winkels worden enkele van de voornaamste speerpunten in de nieuwe retailformule’, schrijft het Amsterdamse Tomorrow Design dan ook in een persbericht over zijn nieuwe opdrachtgever.
Boekenparadijzen
Regenboog noemde internet eerder al essentieel voor de nieuwe retailformule. ‘We willen bricks en clicks met nieuwe concepten beter combineren’. De winkels moeten volgens Regenboog boekenparadijzen worden, die mogelijk ook plaats gaan bieden aan andere ‘producten en diensten die bij de beleving van een boekwinkel passen'.
Winkelbestand
ProCures is op dit moment bezig het winkelbestand op orde te brengen. Dat houdt in de praktijk in dat een aantal van de oorspronkelijk 44 vestigingen van De Slegte en Selexyx de deuren sluit.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Selexyz en De Slegte: nieuwe winkels, webshop en naam
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.