Twinkle | Digital Commerce

PostNL pakketbezorger: toon ondernemerschap!

2017-05-26
181101
  • 1:51

Klagende pakketbezorgers op de voorpagina van de Volkskrant. De ‘huurlingen van de interneteconomie’ voelen zich uitgeknepen, met steeds maar dalende tarieven en een stijgende werkdruk. Toch is er ook een andere kant aan de zaak. PostNL biedt jonge ondernemers een bijzondere kans om te mogen werken voor het A-merk in logistieke dienstverlening.

Groeimarkt
Je krijgt de kans te starten in een stabiel groeiende logistieke markt. Pakketbezorgers hebben de omzet in het tweede kwartaal van 2012 met 3 procent zien toenemen. Die omzet zit ook de komende jaren in de lift door de stijging van de online verkopen. Hierdoor komen de afleveradressen steeds dichter bij elkaar liggen en kun je in de toekomst sneller en meer pakketten kunnen bezorgen. Die voordelen haal je als je als ondernemer de zaken intern goed op orde hebt. Dat laten veel succesvolle transportondernemers zien in deze barre economische tijden.

PostNL investeert in een relatie op langere termijn en geeft startende ondernemers ondersteuning bij hun administratie, financiering, verzekeringen, brandstofinkoop en opleiding. Verloop onder de pakketbezorgers kost PostNL immers geld met het risico dat de tijdige levering in gevaar komt.

Ondernemen in stedelijke distributie
Je kan niet alleen blijven meegroeien met de ontwikkeling van e-commerce. Stedelijke distributie voor bijvoorbeeld de bouw, retail en food service biedt ongekende groeikansen als straks de steden op slot gaan. Als je ambities hebt, dan is ‘the sky the limit’. Een ondernemer maakt daarom eerst een gedegen bedrijfsplan; wat zijn de kansen en bedreigingen, wat zijn mijn sterktes en zwaktes, wat wordt mijn strategie en hoe richt ik mijn organisatie in? 

Als pakketbezorger kom je elke dag bij consumenten en bedrijven in steden en op het platteland. Je bent daar kind aan huis. Met die lokale ervaring en kennis ben je als geen ander in staat de klanten een perfecte service te bieden in de lastige laatste meters van de logistieke keten. 

Jij weet wanneer de klant er is, wanneer hij graag zijn leveringen ontvangt en bij wie je eventueel je pakket mag afgeven. Jij kunt het vertrouwen en het hart van die klant winnen. Daarmee heb je een unieke kans in handen om als ondernemer duurzaam waarde te creëren, ook voor andere opdrachtgevers. Om jou kunnen ze straks niet meer heen!

Pak die kans. Jij bent toch zelf de baas?