BCC gaat fabrikanten de mogelijkheid bieden om hun hele assortiment online te verkopen op Bcc.nl. Zonder voorraadrisico te lopen hoopt BCC het aanbod van zijn webwinkel te vergroten.
Dat zei Ellen de Nijs, manager e-commerce bij de elektronicaketen, gisteren op het congres Logistiek & E-commerce. BCC houdt alle producten die het online verkoopt momenteel zelf op voorraad. Het bedrijf wil de long tail aanboren door fabrikanten onbeperkte ruimte te bieden voor verkoop van consumentenelektronica. Ze moeten daarbij wel zelf voor de logistieke afhandeling zorgen, een handelswijze die wel dropshipping of dropshipment wordt genoemd.
Marktplaatsfunctie
Met een webomzet van 23,9 miljoen euro bezet BCC, onderdeel van de Britse Darty Group, de 40e plaats in de Twinkle100. Het bedrijf concurreert online onder meer met Bol.com, dat andere elektronicaverkopers de kans biedt online te verkopen op zijn platform. Zo’n marktplaatsfunctie ambieert BCC niet, laat De Nijs weten aan Twinkle. ‘En we zullen zelf ook niet snel op Bol.com gaan verkopen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
BCC praat met fabrikanten over dropshipping
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.