Otto slaat een jaar na de herlancering van Quelle weer een nieuwe koers in met het merk. Quelle.de dat plaats biedt aan vijfhonderd externe verkopers, neemt de regie in eigen hand en gaat zelf voorraad houden. Het marktplaatsmodel wordt vaarwel gezegd.
Otto blies het in 2009 overgenomen merk Quelle vorige zomer nieuw leven in, met de verkoop van elektronica en huishoudelijke producten. Geholpen door de hoge naamsbekendheid moest de herintreder in eigen land gaan concurreren met Amazon en eBay. Ook moest Quelle Media Markt, dat begin dit jaar pas een Duitse webwinkel opende, de pas afsnijden. De voormalige postorderaar besloot geen catalogus meer uit te brengen.
Marktplaats
Externe partijen leveren nog altijd het assortiment voor Quelle.de, dat tegen een verkoopcommissie marketing, betaling en klantcontact op zich neemt. Managing director Tim Torne sprak vorig jaar de verwachting uit in korte tijd honderden miljoenen euro’s om te zetten met ‘Der Marktplatz im Internet’.
Roer om
Door tegenvallende verkoopresultaten gooit Otto het roer een goed jaar later om: Quelle gaat voortaan zelf producten verkopen van merken uit de stal van Otto. Elektronica en huishoudelijke artikelen blijven wel de belangrijkste aandachtsgebieden van Quelle, net als in Oostenrijk, Zwisterland en Rusland.
Radikalumbau
De ‘Radikalumbau’, om met de Duitse vaktitel Etailment te spreken, moet Quelle weer concurrerend maken. Otto-bestuursvoorzitter Rainer Hillebrand zegt dat Quelle met dit beproefde concept assortiment en prijzen weer zelf kan definiëren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto slaat weer nieuw koers in met Quelle
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.