Twinkle | Digital Commerce

5 veelvoorkomende call-to-action fouten

2017-05-27
180101
  • 1:55

Het succes van alles wat u doet qua marketing - planning, automatisering, copywriting - hangt af van dat ene moment: ‘De Vraag’. Ook bekend als de call-to-action . Op Marketingexperiments.com geeft Daniel Burstein een overzicht van vijf gebruikelijke fouten op dit gebied. Hier het overzicht.

Fout 1: een call-to-action zonder impliciete waarde



Het resultaat: 201 procent meer conversie

De waarde voor de klant om de gevraagde actie te ondernemen in het linkerformulier is… een sales call? Terwijl hij in het rechterformulier als beloning voor zijn actie gratis toegang krijgt tot de zakelijke en consumentendatabase van het bedrijf.

Fout 2: een call-to-action tussen allerlei andere calls-to-action 



Het resultaat: een toename van 357 procent in maandelijkse klanten

De belangrijkste call-to-action op de pagina links is… ergens op de pagina? De belangrijkste call-to-action op de rechterpagina is ‘Get Your Free Consultation’ (oranje button). De consument van vandaag is zeer ongeduldig en heeft een beperkte aandachtsspanne waardoor hij snel is afgeleid. Maak daarom goed duidelijk hoe u wilt dat de klant handelt.

Fout 3: Evenredige calls-to-action



Het resultaat: 64 procent meer omzet

Deze fout is niet zo erg als fout nummer 2, maar - nogmaals - zorg ervoor dat een bezoeker niet (lang) na hoeft te denken. Maak duidelijk wat u wilt dat de potentiële klant doet.

Fout 4: een call-to-action onder de vouw





Het resultaat: toename van 20 procent in conversie

De call-to-action moet boven de vouw. Dit is een best practice die u kunt testen op uw eigen pagina’s. Want als u de call-to-action gewoon maar ergens boven de vouw plaatst, kan het zijn dat u al ‘de vraag’ stelt, zonder dat uw bezoekers de waarde van een actie inzien. Bepaal dus - bijvoorbeeld via testen - waar de call-to-action op uw pagina het beste tot zijn recht komt; maar in ieder geval above the fold.

Fout 5: een call-to-action die te veel vraagt



Het resultaat: een stijging van 81 procent in doorkliks

Net als bij fout 4, dient u de denkvolgorde van de klant te begrijpen. Te snel te veel vragen is funest voor de conversie. 

Bron: Marketingexperiments.com