WE Fashion gaat verder met één website, die direct toegang biedt tot het online assortiment. Tot voor kort hield de kledingketen een corporate Flash-site en een webwinkel in de lucht. 90 procent van de bezoekers klikte direct door naar de shop, aldus e-commerce manager Martine Baarschers.
Bezoekers van Wefashion.com, voorheen het domein van de corporate site, kunnen voortaan direct aan het winkelen gaan. Ze hoeven niet meer uit te klikken naar Shop.wefashion.com. E-commerce manager Baarschers: ‘De corporate Flash-site gaan we met deze integratie vaarwel zeggen. We bouwen voort op de bestaande basis van de webshop.'
Kosten, vindbaarheid, gebruiksgemak
De integratie naar één platform levert WE Fashion volgens Baarschers een hoop voordelen op: 'Het onderhouden van de Flash-site kostte ons erg veel tijd en bijkomende kosten.' Ze verwacht verder dat de integratie van shop en site, zoals H&M die een jaar geleden ook doorvoerde, de vindbaarheid in zoekmachines en het gebruiksgemak op mobiele apparaten positief zal beïnvloeden.
WE Fashion in e-commerce
WE Fashion begon in 2010 aan de hand van PostNL met e-commerce. Na de Nederlandse entree ging de keten ook online verkopen in achtereenvolgens Duitsland, België en Frankrijk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
WE Fashion integreert site en shop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.