Twinkle | Digital Commerce

Sanoma Media laat papieren lezers mobiel kopen

2017-10-05
180101
  • 1:32

Magalogue, een bijlage die Sanoma Media jaarlijks uitgeeft bij vtwonen, is dit jaar voor het eerst voorzien van een koppeling met Layar. Door de verrijking met augmented reality kunnen lezers getoonde producten uit de 'vtwonen huiscollectie' direct mobiel aanschaffen.
 
Dat laat het uitgeefbedrijf vanochtend weten. Uit het persbericht: ‘Door de pagina in de Magalogue (zie ook video, red.) te scannen opent zich een digitale laag en worden “direct koop” knoppen getoond boven de producten die de lezer naar de mobiele webshop van vtwonen brengt. In de mobiele webshop kan meteen worden afgerekend met onder andere PayPal of kunnen producten worden toegevoegd aan een winkelmandje. Op deze manier biedt vtwonen haar lezers de mogelijkheid om snel te kunnen kopen zonder alle pagina's te voorzien van QR codes.’

Vtwonenshop.nl
Sanoma Media verkoopt zelf alleen woonproducten online op Vtwonenshop.nl, dat in de lucht wordt gehouden door Fonq.nl. In de shop worden producten van de vtwonen huiscollectie aangeboden, die dus ook mobiel te bestellen zijn.

Koppeling tussen content en commerce
Sanoma Media fungeert vooral als intermediair tussen kopers en verkopers van woonartikelen. Het uitgeefbedrijf liet afgelopen zomer weten nadrukkelijker in te willen zetten op de koppeling tussen content en commerce in wonen. ‘Ons home deco portfolio moet gaan fungeren als een storefront. We willen ervoor zorgen dat de juiste klant bij de juiste webshop terecht komt’, aldus uitgever Martijn van der Neut tegen Twinkle. 'Meer dan we nu doen willen we lezers zelf wijzen op plaatsen waar producten uit onze uitgaven kunnen worden gekocht. Vanuit inspiratie naar realisatie, noem ik dat, ofwel een shopable experience.'

PostNL
PostNL voegde al Layar-functionaliteit toe aan zijn laatste papieren uitgave van Er is post!, waarmee onder meer wordt gewezen op de fietsen die het postbedrijf zelf verkoopt.