Otto, het vlaggenschip van de Otto Group, heeft afgelopen jaar ruim driekwart van zijn 2,1 miljard euro omzet online geboekt. De webinkomsten stegen met 10 procent. Otto gaat vijfhonderd mensen aannemen om e-commerce én m-commerce te stuwen.
Dat melden verschillende Duitse media, waaronder Handelsblatt. Otto, dat steeds minder van zijn inkomsten uit catalogusverkopen haalt, wil met de nieuwe mensen onder meer gaan investeren in zijn online platform. ‘Verder is de handel via mobiele apparaten een belangrijk thema voor de toekomst. Dit jaar verwachten we voor het eerst relevante omzet via dat kanaal’, aldus bestuurder Reiner Hillebrand. Hij is sinds een herstructurering van afgelopen zomer verantwoordelijk voor ‘Merk, Service en E-commerce’ bij de Otto Group.
De totale omzet van het Otto-label nam afgelopen boekjaar met 13 procent toe. Otto is tevreden met het dubbelcijferige groeipercentage. Hoe de thuiswinkelreus in Nederland heeft gepresteerd is niet bekend gemaakt.
De jaarcijfers van de hele Otto Group worden naar verwachting later dit voorjaar geopenbaard. Met zo’n vijftig e-commerce platforms wereldwijd genereerde het Duitse concern in boekjaar 2010-2011 een webomzet van 4,8 miljard euro, op een totale omzet van 11,4 miljard euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto boekt driekwart omzet nu online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.