Twinkle | Digital Commerce

Kieskeurig.nl levert reviews aan retail, merken en concurrentie

2017-05-27
180101
  • 1:15

Reviews van Kieskeurig.nl waren al te zien in de fysieke winkels van KPN, maar sinds kort zijn ze ook zichtbaar op Kpn.com. Kieskeurig.nl zoekt actief naar aanwezigheid buiten de eigen site en mikt daarbij behalve op retailers ook op fabrikanten en andere vergelijkers.

Dat laat marketingmanager Mirelle Bos van Kieskeurig.nl weten aan Twinkle. De vergelijkingssite van Sanoma Media sloot eind 2010 een overeenkomst met KPN, de huidige nummer 4 uit de Twinkle100. Sinds die tijd vinden bezoekers reviews van Kieskeurig.nl terug op schermen in de winkel. Anderhalve week geleden kregen de klantbeoordelingen ook een plek op Kpn.com, bevestigt Bos.

Besteproduct.nl en Alatest.nl
Kieskeurig.nl, volgens Stir de tweede vergelijkingssite van Nederland naar bereik, levert ook user generated content aan vergelijkers als Besteproduct.nl en Alatest.nl. De samenwerking met concurrent Beslist.nl (afgelopen januari nummer 1 in bereik) is recent geëvalueerd en beëindigd. Bos daarover: ‘Er moet sprake zijn van een win-win situatie en die was er volgens beide partijen niet meer. Waarom niet? Denk aan traffic, branding en aan SEO, duplicate content bijvoorbeeld.’

Tefal.nl
Informatie van Kieskeurig.nl is ook te zien op sites van fabrikanten, waaronder Tefal. De vergelijker sloot in de lente van vorig jaar een overeenkomst met Icecat, uitgever van productinformatie. Dat bedrijf vermarkt de zogenoeme Content Pro diensten van Kieskeurig.nl tegenwoordig. In ruil daarvoor kon Kieskeurig.nl zijn database met extra informatie verrijken.