Twinkle | Digital Commerce

Macy’s ligt op koers met e-commerce push

2017-05-27
180101
  • 1:12

Macy’s heeft het afgelopen jaar 39,6 procent meer online omzet geboekt dan in 2010. In het lopende jaar mikt de Amerikaanse warenhuisketen, eigenaar van webwinkels Macys.com en Bloomingdales.com, op een online omzet van ruim 2 miljard dollar.

Macy’s maakt niet bekend hoeveel webomzet er precies werd bijgeschreven in het boekjaar tot 29 januari jongstleden. De totale concernomzet kwam uit op 26,4 miljard dollar, 5,6 procent meer dan de omzet in het jaar ervoor. De winst groeide met liefst 53,5 procent, tot 1,3 miljard dollar.

Buitenlandse orders
Een aanzienlijk deel van de omzetgroei van Macy’s komt dus voor rekening van het online kanaal, dat ruim zeven keer harder groeide dan het bedrijf als geheel. Dat komt onder meer door de openstelling van Macys.com en Bloomingdales.com voor orders uit het buitenland; sinds afgelopen voorjaar worden bestellingen naar circa honderd landen buiten de VS verzonden, waaronder Nederland.

Het Amerikaanse vakblad Internet Retailer refereert ook aan de lancering van de ‘denim finder’, afgelopen najaar. Die tool helpt webshoppers bij het vinden van de juiste spijkerbroek.

Duizenden nieuwe mensen
Ongeveer een jaar geleden maakte Macy’s bekend zijn personeelsbestand in twee jaar tijd met 3.500 werknemers uit te willen breiden om de groei van e-commerce en m-commerce bij te benen. Ze komen voornamelijk te werken in de Amerikaanse fullfilmentcentra van Macy's, dat zo'n achthonderd fysieke warenhuizen heeft (Wikipedia).