De Amerikaanse warenhuisketen Macy’s toont mobiele Google-gebruikers binnenkort welke producten er te koop zijn in het dichtstbijzijnde filiaal. Ze krijgen productdetails, foto’s en de route naar de winkel voorgeschoteld, plus een link naar het artikel op Macys.com.
AdvertisingAge schrijft over de gelokaliseerde Google-advertenties met realtime voorraadinfo van Macy’s, die begin november aan shoppers zullen worden getoond. De keten hoopt zo meer kopers te trekken in het holiday shopping season, de eindejaarsperiode waarin Amerikaanse consumenten de meeste aankopen doen.
Proximity marketing
Google biedt geselecteerde retailketens in de VS en een aantal andere landen de mogelijkheid om lokale winkelvoorraden te ontsluiten via AdWords. De informatie verschijnt zowel in Google Shopping als de ‘gewone’ zoekmachine. Macy’s heeft al enige tijd getest met deze manier van proximity marketing. Volgens de keten levert iedere reclamedollar 6 dollar aan extra omzet op.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Macy’s ontsluit lokale voorraadinfo in Google
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.