Twinkle | Digital Commerce

‘Conversie 67 procent hoger door negatieve reviews’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Webwinkelbezoekers die een negatieve beoordeling lezen van een andere klant, zullen veel vaker overgaan tot een aankoop. Het conversieverschil met de gemiddelde bezoeker bedraagt 67 procent, becijferde social commerce dienstverlener Revoo.

Reevoo dook in data van zijn internationale klanten en van Revoo.com, de eigen site met consumentenbeoordelingen. Ook werd onafhankelijk internationaal onderzoek meegenomen. Volgens CEO Richard Anson bewijzen de uitkomsten dat negatieve user generated content één van de meest effectieve conversietools vormen.

Vooral negatieve feedback populair
Reevoo concludeerde onder meer dat 95 procent van de mensen reviews niet vertrouwt als ze zonder uitzondering positief zijn. Consumenten die klantervaringen willen lezen blijken drie keer vaker op zoek te zijn naar negatieve dan naar positieve reviews. Wie eenmaal negatieve feedback tot zich heeft genomen, zal dus aanmerkelijk vaker (plus 67 procent) tot aankoop overgaan dan de gemiddelde bezoeker. De conversie hangt per geval natuurlijk wel af van de verhouding tussen negatieve en positieve reacties.

U kunt Reevoo’s whitpaper met de titel ‘Bad Reviews are Good for Business’ gratis opvragen via deze link.