Twinkle | Digital Commerce

C&A komt met eigen webwinkel voor Nederland

2017-05-27
200151
  • 1:39

C&A zoekt een manager voor een eigen webwinkel in Nederland. De shop is gemodelleerd naar de bestaande webwinkels in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen. C&A blijft daarnaast online verkopen op Wehkamp.nl.


Dat zegt Paulien Straeter, woordvoerster van C&A in Nederland, in een reactie op vragen van Twinkle. De kledingketen plaatste een vacature online voor een marketingmanager e-commerce, die verantwoordelijk wordt voor ‘het succesvol op het internet plaatsen van de Nederlandse C&A webwinkel, voor het uiterlijk van de online winkel en het behalen van de jaarlijkse bedrijfsdoelstellingen voor Nederland.’ De manager komt te werken in het Fashion Centre van C&A in Düsseldorf.

Wehkamp.nl
Straeter geeft aan dat een concrete lanceertermijn nog niet is gedefinieerd, maar ze verwacht dat de Nederlandse shop van C&A in de eerste helft van 2012 open zal gaan. De komst daarvan staat helemaal los van de samenwerking tussen C&A en Wehkamp.nl, die in 2007 van start ging.
 
Het huidige contract tussen C&A en Wehkamp.nl loopt komend voorjaar af, maar de strategische samenwerking zal ‘absoluut’ worden voortgezet, aldus Straeter: ’We zijn er zeer tevreden over en zullen de nieuwe webshop ook in nauw overleg met Wehkamp.nl lanceren. C&A heeft altijd de intentie gehad om een eigen webwinkel te openen in Nederland. Dat voornemen wordt nu concreet gemaakt.’


Eigen webwinkel
In het voorjaar van 2008 startte C&A met webverkoop in Duitsland. Later dat jaar zei Pals Brust, directeur van C&A Nederland, inderdaad dat er plannen waren om ook hier een eigen webwinkel te openen. Ruim drie en een half jaar later komt het er dus van.

E-commerce in Europa
De Nederlandse webwinkel krijgt hetzelfde uiterlijk en dezelfde functionaliteit als C&A's webwinkels in Frankrijk en Oostenrijk, die begin dit jaar werden opgeleverd. De Duitse webwinkel heeft dezelfde look and feel gekregen en ook in Polen verkoopt C&A inmiddels online. In totaal is de kledingketen actief in 19 Europese landen. Er liggen plannen om in nog meer van die landen een eigen webwinkel te openen.