Sears, een van de grootste webverkopers van de Verenigde Staten, toont voortaan aanbiedingen in fysieke winkels in de buurt online. Bezoekers van Sears.com en zustersite Kmart.com worden gewezen op de lokale deals, die niet op internet kunnen worden besteld.
Wie wil ingaan op een van de digital local ads kan producten toevoegen aan een boodschappenlijst. De lijst kan vervolgens worden uitgeprint of verzonden en bewaard via e-mail of sms. Ook kan de info worden gedeeld via e-mail, Facebook, Twitter en Delicious.
De lokale deals van Sears en Kmart worden ook via een advertentienetwerk verspreid. Ze zijn verzameld op Searslocalad.com en Kmartlocalad.com, waar bezoekers eenmalig hun postcode moeten intikken om een winkel te selecteren. De aangeboden producten worden automatisch verwijderd als ze uitverkocht raken in die winkel.
My Local Walmart
Sears is de nummer 7 in de Top 500 Guide van Internet Retailer, met een afgelopen jaaromzet van ruim 3,1 miljard dollar. Nummer 6 Wal-Mart maakte vorige week bekend Facebook fans te gaan wijzen op promoties en evenementen van winkels in de buurt. ‘My Local Walmart’, heet het initiatief. Ondertitel: ‘Everyday low prices just got easier’.
NB: Twinkle schreef gister over de lancering van store generated content door Majestic Wine, een Britse wijnwinkelketen.
Best een interessante ontwikkeling, maar dat lokale internetmarketing steeds belangrijker word, laten veel nationale als internationale bedrijven al jarenlang zien. Dus een slimme ontwikkeling, en tip voor meerdere ondernemers. Pobeer je online marketing steeds lokaler te maken: het werkt!