Matrassenproducent The Energy+ Company verzint innovatieve oplossing voor lastige distributie van matrassen. Het bedrijf met drie webwinkels kan het volume van het matras tot 80 procent terugbrengen.
Centraal in de oplossing staat een roll pack verpakkingsmachine, die speciaal door en voor The Energy+ Company is ontwikkeld. Met 100 procent behoud van de kwaliteit van de toegepaste materialen brengt de machine het volume van het matras met zo'n 80 procent terug. Dit gebeurt onder een druk van 30.000 kilo waarbij de aanwezige lucht snel en gelijkmatig uit het matras loopt. Zo wordt bijvoorbeeld een 23 cm hoog matras in een mum van tijd tot 3 cm teruggebracht. Direct daarna wordt het matras machinaal opgerold en verpakt in een handzame kartonnen doos.
Direct na het verwijderen van de verpakking vult het matras zich weer met lucht. Na een half uur is de oorspronkelijke vorm al weer bereikt. Na vier uur is het matras volledig gebruiksklaar zonder enig kwaliteitsverlies. Door het veel kleinere volume is de zogeheten AllProtect-matrasverpakking makkelijk te hanteren, zelfs door een persoon. Daarnaast biedt de verpakking een optimale bescherming aan het matras, zowel tijdens de opslag als het transport.
De video over het ALLProtect-verpakkingsconcept is te zien geweest bij het RTL5-programma Lifestyle Experience.
The Energy+ Company voert drie matrasmerken met alledrie een eigen webwinkel: Energy+, MediActive en TotalFit. Het bedrijf is gespecialiseerd in zogenoemde Nasa traagschuimmatrassen en verkoopt inmiddels meer dan duizend van deze drukverlagende matrassen per maand. De jaarlijkse groei ligt tussen de 25 en 30 procent. Door de AllProtect-verpakking, een verbeterd backoffice-systeem en door de samenwerking met de logistieke partners anders in te richten kan The Energy+ Company nu een 48 uurs-service aanbieden.
Dat is toch precies hetzelfde als hoe de Ikea en andere dat al jaren doen? Zoals al in 1969 Gaetano Pesce de Donna Up 5 stoel met voetenbank in de markt zette. Ik zie hier 42 jaar later het vernieuwende niet van.
@basman heb je het artikel gelezen? Je reactie slaat nl nergens op. Tenzij jij op een stoelmet voetenbank slaapt...
@jeroen. Zoals ik vermeld doet ikea dit 'MET MATRASSEN' al zeker 10 jaar. Vele andere matrasverkopers ook. Daarnaast zie je dezelfde techniek in meubelen/matrassen al sinds de jaren 70, met als iconisch voorbeeld de Donna Up 5 uit 1969. Ik hoop e.e.a verduidelijkt te hebben. Het enige nieuwe wat ik hier zie is het woordje 'web'voor winkel, maar er zullen vast wel meer webwinkels zijn die matrassen oprollen/vacumeren.
Basman... dus die Donna Up zette in 1969 5 stoelen met voetenbank in de markt en vacumeerde en rolde deze ook op zodat ze in een klein doosje met de post mee konden?
dat zou inderdaad nog een grotere prestatie zijn om een stoel met voetenbank te vacuumeren en op te rollen
Het innovatieve hiervan ontgaat mij ook volledig. Andere winkels doen dit al jaren, zo niet decennia. Het artikel lijkt verder wel een advertorial.
@daniel; een fauteuil met voetenbank, werd inderdaad in vrijwel platte doos verzonden. tegenwoordig nog steeds nieuw te koop, en voor de liefhebbers kom je origele exemplaren nog wel eens op een veiling tegen: http://www.christies.com/LotFinder/lot_details.aspx?intObjectID=1621096
Inderdaad voert IKEA sinds jaren oprolmatrassen in haar assortiment. Dat geldt overigens ook voor winkels die campingartikelen verkopen waar oprolmatrassen voor de caravan of tent worden aangeboden. Deze matrassen zijn volledig van schuim gemaakt, laag in hoogte en van een eenvoudige kwaliteit. De matrassen worden door een vacuüm techniek samengeperst en daarna opgerold.
De Energy+ en MediActive matrassen zijn 23 cm hoog en gecompliceerd in opbouw en materialen. Het oprollen van deze matrassen mag geen enkel negatief effect hebben op de kwaliteit, prestatie en verwachte levensduur.
Uit testen is gebleken dat het gebruik van een vacuüm techniek de matrassen op deze punten juist negatief beïnvloedt. Daarom is gekozen voor een druk techniek die volledig moest worden aangepast aan de eisen die een fabrikant moet stellen aan hoogwaardige matrassen. Er is op dit gebied dus sprake van een doorbraak.
Ik zou zeggen ' twinkle, haal deze advertorial van de homepage, het is de site niet waardig.'
Laatste reactie van Peter is niet onderbouwd en onjuist. Zelfs Ikea verkoopt matrassen van EUR500+ in puur natuur latex met 7 zones opgerold. Andere winkels zijn zelfs instaat naast latex ook pocketvering in te drukken en op te rollen, allemaal niks nieuws. (wat technisch nou het verschil zou zijn tussen iets indrukken dus de lucht eruit drukken, of de lucht eruit zuigen.......).
We hebben meer verstand van e-commerce dan van het verpakken van matrassen, zo blijkt. Ik wil Energy+ nog wel een kans geven op een duidelijk verhaal waaruit de innovatie blijkt.
Uiteraard is de insteek van dit bericht geen advertorial. We hebben voor dit stukje dan ook geen geld gekregen noch gevraagd.
Bij de vacuum techniek wordt een onevenredige druk op onderdelen van het matras uitgeoefend, terwijl bij de druk techniek een evenredige druk op het matras ontstaat. Dit laatste uiteraard onder de voorwaarde dat de machine goed is afgesteld.
Bij een onevenredige druk kunnen kwaliteitsproblemen ontstaan die je als fabrikant niet wilt hebben. Bij een evenredige druk, mits 100% goed uitgevoerd, blijven de eigenschappen van de materialen in het matras onveranderd.
Peter Trompert staat bij ons bekent als een geraffineerde zaken man.Hij zorgt ervoor dat leveranciers vaak niet weten voor welke BV zij de opdracht uitvoeren.Mijn onderneming is ook gedupeerd. Wij krijgen nog 7500,00 van hem.\Bij de rechter werden wij in het ongelijk gesteld, omdat wij niet gecheckt hadden of zijn medewerker wel bevoegd was om een bestelling bij ons te plaatsen.Deze man moet eens gestopt worden en zeker niet serieus genomen worden.AB
Goedemorgen,
Graag verneem ik d eprijzen van deze matrassen, omdat ik 3 graag bestel . Onderstaand treft u de omschrijving. Graag reactie en de wijze waarop het besteld kan worden.
Matrassenproducent The Energy+ Company verzint innovatieve oplossing voor lastige distributie van matrassen. Het bedrijf met drie webwinkels kan het volume van het matras tot 80 procent terugbrengen.
Centraal in de oplossing staat een roll pack verpakkingsmachine, die speciaal door en voor The Energy+ Company is ontwikkeld. Met 100 procent behoud van de kwaliteit van de toegepaste materialen brengt de machine het volume van het matras met zo'n 80 procent terug. Dit gebeurt onder een druk van 30.000 kilo waarbij de aanwezige lucht snel en gelijkmatig uit het matras loopt. Zo wordt bijvoorbeeld een 23 cm hoog matras in een mum van tijd tot 3 cm teruggebracht. Direct daarna wordt het matras machinaal opgerold en verpakt in een handzame kartonnen doos.
Direct na het verwijderen van de verpakking vult het matras zich weer met lucht. Na een half uur is de oorspronkelijke vorm al weer bereikt. Na vier uur is het matras volledig gebruiksklaar zonder enig kwaliteitsverlies. Door het veel kleinere volume is de zogeheten AllProtect-matrasverpakking makkelijk te hanteren, zelfs door een persoon. Daarnaast biedt de verpakking een optimale bescherming aan het matras, zowel tijdens de opslag als het transport.