Twinkle | Digital Commerce

Imbull koopt Actiekrant.nl en gaat strijd aan met Groupon

2017-05-27
31467
  • 1:28

Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl en Kortingscode.nl, heeft Actiekrant.nl overgenomen. Met de acquisitie gaat Imbull zich voor het eerst richten tot fysieke winkeliers en horecaondernemers. Het bedrijf opent volgens Jochem Vroom ‘de aanval op lokale dagaanbieders’.

Overnameprooi Actiekrant.nl werd vorig jaar pas opgericht door de jonge internetondernemer Arne Bos, die zich meer wil toeleggen op zijn activiteiten in de reisbranche. Op de site staan aanbiedingen van fysieke retailers, gerubriceerd per stad.

‘Minder push, meer pull’
Volgens Jochem Vroom van Imbull hebben mensen behoefte aan een overzicht van aanbiedingen van winkels in hun woonplaats, die meerdere dagen geldig zijn. Tegen Twinkle zegt hij: ‘We horen steeds vaker klachten van consumenten over de hoeveelheid mails die ze ontvangen van bijvoorbeeld Groupon, LivingSocial en GroupDeal. Iedere dag opnieuw, met steeds maar één product. Wij willen naar minder push en meer pull, onder meer via mobiele applicaties die we gaan ontwikkelen. In de UK is dit al veel verder ingeburgerd, kijk maar eens naar Vouchercloud.co.uk.’

Community opbouwen
Vroom denkt adverteerders aan Actiekrant.nl te kunnen binden door hen in beginsel gratis toegang te verschaffen tot het platform. De plaatsing, die verloopt via een selfservice systeem, kan worden uitgelicht als een bedrijf betaalt. Vroom: ‘Dat is nu nog erg basic ingericht, maar de mogelijkheden zullen worden uitgebreid. De eerste periode zullen we echter vooral gebruiken om de community op te bouwen, waarbij we natuurlijk zullen verwijzen naar onze bestaande sites en vice versa.’

Op dit moment trekt Actiekrant.nl, dat veertigduizend volgers heeft op Twitter, enkele duizenden bezoekers per dag volgens Vroom. Imbull is inmiddels in zeven landen actief en het bedrijf wil ook buiten Nederland met het concept van Actiekrant.nl de boer op.