Hybris, leverancier van retailsoftware en partner van veel bekende webwinkels, heeft een consultancypoot opgezet. Onder de naam yMC2 gaat het bedrijf b2b- en b2c-organisaties adviseren in vijf verschillende stadia van multichannel programma’s.
Berend Bouwmeester, die de activiteiten van Hybris in de Benelux aanstuurt, laat in een persbericht optekenen: ‘De zakelijke waarde van een multichannel benadering kan groot zijn, maar de implementatie en uitvoering ervan gaat niet zonder slag of stoot. Dit is nog relatief nieuw en beïnvloedt de gehele organisatie, waaronder fysieke winkels, online, hoofdkantoor, uitvoering, mensen, processen en technologie. Overal staan multichannel “specialisten” op, waardoor het niet eenvoudig is de juiste manier te vinden om hiermee om te gaan.'
Grote merken, fabrikanten en retailers
Hybris, zo wil Bouwmeester maar zeggen, heeft de juiste mensen in huis. De yMC2-consultants gaan grote merken, fabrikanten en retailers ondersteunen bij verschillende onderdelen van een multichannel programma. Daarbij onderscheidt Hybris vijf stappen in de dienstverlening: visualisering, evaluatie, benadering, implementatie en uitvoering.
Vrij vertaald
Het komt er op neer dat Hybris respectievelijk laat zien wat er op multichannel gebied te koop is, aangeeft wat er kan binnen de huidige business, helpt bij strategieontwikkeling, vervolgens bij het vaststellen van de bestuursstructuur en tenslotte bij de planning van de benodigde infrastructuur.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hybris opent adviestak voor multichannel retail: yMC2
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.