Carrefour en Pixmania, iconen van respectievelijk de offline en de online retail in Frankrijk, trekken voortaan samen op. Pixmania gaat een webwinkel in non-food voor de Franse supermarktketen ontwikkelen, waarop het webwarenhuis zelf ook producten zal verkopen.
De nieuwe webwinkel van Carrefour gaat draaien op e-merchant, het eigen e-commerce platform van Pixmania. Op de site, die shoppers in heel Europa aan zich moet binden, zal het uitgebreide non-food assortiment van Carrefour worden aangeboden. Daarnaast zal Pixmania delen van of mogelijk zelfs heel zijn assortiment gaan slijten via de shop, schrijven Franse media.
E-commerce in 26 landen
Carrefour hoopt mee te liften op de uitgebreide e-commerce ervaring die Pixmania opdeed in 26 landen. Het bedrijf boekte afgelopen jaar een omzet van rond de 900 miljoen euro, via 65 verschillende sites.
Op de recente Global E-commerce Summit in Barcelona sprak managing director Ulric Jerome uitgebreid over de innovatiekracht van Pixmania. Het bedrijf biedt andere webwinkeliers plaats om shop-in-shops te openen in zijn webwarenhuis. Met platform e-merchant, waarop de nog anonieme shop van Carrefour dus gaat draaien, heeft Pixmania nog een b2b-oplossing in huis.
Carrefour en Ocado
Carrefour, een van 's werelds grootste retailers met bijna een half miljoen werknemers, maakt ondertussen ook werk van e-commerce. Het bedrijf sloot pas geleden een samenwerking met de Britse websupermarkt Ocado. Daarmee komt het non-food assortiment van de Franse supermarktketen nog deze zomer te koop Groot-Brittannië.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Carrefour en Pixmania sluiten e-commerce pact
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.