De iPhone-applicatie van Groupon is sinds de verschijning in de App Store op 10 mei meer dan veertigduizend keer gedownload in Nederland. Dat laat het bedrijf weten aan Twinkle. Met de GPS-functie kunnen gebruikers aanbiedingen ontvangen op basis van hun actuele locatie.
Groupon lanceerde zijn iPhone-applicatie inmiddels in 13 van de 46 landen waarin het actief is. Op dit moment prijkt de toepassing in ons land op de vijfde plaats van populairste gratis apps. De teller stond eind gistermiddag (donderdag 19 mei) op 41.000 downloads.
Laagrempelig
Pieter-Jan Vandepitte, directeur van Groupon Nederland, zegt in een persbericht over de app: ‘Dankzij de applicatie kunnen we nu nog gerichtere aanbiedingen doen aan consumenten. Via Groupon kunnen we consumenten op een andere en laagdrempelige manier kennis laten maken met ondernemingen en activiteiten in hun omgeving. Nu zelfs op ieder gewenst moment via de telefoon.’
Niet meer printen
Met de iPhone-applicatie kunnen gebruikers mobiel toegang krijgen tot hun persoonlijke account. Voortaan hoeven ze coupons (Groupon spreekt van ‘Groupons') niet meer uit te printen om ze te kunnen verzilveren. Dat kan direct via het scherm. Groupon laat weten dat een Android-applicatie voor de Nederlandse markt in de maak is
Groupon Now
In Chicago experimenteert Groupon ondertussen met Groupon Now, dat ultrakorte aanbiedingen presenteert zoals ook Time Bomb Deals doet. Gebruikers kunnen binnen de nieuwe app aangeven of ze ‘hungry’ of ‘bored’ zijn, waarna tijd- en plaatsgebonden deals worden voorgeschoteld. Meer daarover leest u bij de collega’s van MarketingFacts.
In het laatste nummer van Twinkle vindt u een interview met Daphna Bosman van Groupon, over de mogelijkheden die de kortingssites biedt voor Nederlandse e-commerce bedrijven. U kunt het ook hier lezen.
Als Android user zit ik met spanning te wachten op de Android App. Aldus het artikel is die in de maak. Opzich raar dat het zo lang duurt, want voor Amerika is de app al bijna een jaar beschikbaar...
Vooral de "niet meer printen" functionaliteit lijkt me handig. Bij mijn gebruikte Groupons was het iedere keer: owja moet nog ff die bon printen
Bij een actie van Groupon (Chinees Restaurant in Delft), was het erg druk en moest men zelfs in de rij staan. Dat lijkt me een raar gezicht als straks iedereen daar met zijn telefoon staat en ze die onder precies de juiste hoek proberen te scannen ;-)
Groupon is zojuist begonnen met deals van 1 dollar bij Groupon Now. Zo wil het koopjesjagers in proeftuin Chicago warm laten lopen voor het concept met kortingscoupons die nog dezelfde dag moeten worden verzilverd. (Normale 'Groupons' blijven vaak een jaar geldig.)
Voorbeelden:
De deal met 93 procent korting op een ontbijt bij Ms Biscuit is, een goed half uur na de lancering, al uitverkocht.