Twinkle | Digital Commerce

‘Driekwart jongeren bereid te betalen voor mobiele bankdiensten’

2017-10-05
180101
  • 1:18

Ruim driekwart (76 procent) van de consumenten in Groot-Brittannië, in de leeftijd van 18 tot 26 jaar, is bereid maandelijks £5 te betalen voor het gebruik van mobiele bankdiensten (omgerekend zo’n 5,70 euro). Dit blijkt uit onderzoek door Simon-Kucher & Partners.

Het internationale adviesbureau deed gericht onderzoek onder ‘Generatie Y’. Hieruit blijkt dat zij bereid zijn een eerlijke prijs te betalen voor mobile banking services, zo meldt Internetretailing.net in een artikel. Deze groep, die 12 procent van de Britse bevolking vertegenwoordigt, stelt hiermee een nieuwe mogelijkheid voor inkomsten open.

Mobiele bankdiensten
Uit het onderzoek blijkt dat mobiel inzicht in het persoonlijke rekeningaccount door deze groep als belangrijkste informatieve dienst wordt gezien (60 procent), het blokkeren van verloren of gestolen bankpassen als meest essentiële transactionele dienst (94 procent) en fraudemonitoring als belangrijkste interactieve dienst (87 procent). Deze laatste twee punten tonen de prioriteit voor veiligheid onder de consumenten aan.

Wat betreft mobiele betalingsgerelateerde diensten, vindt 57 procent van de respondenten peer-to-peer services van belang en 59 procent betalingsmogelijkheden voor het doen van aankopen. Een interessant gegeven, gezien de ontwikkelingen in de industrie rondom mobiele betaaloplossingen.

Ben Snowman, auteur van het onderzoek: ‘Paid-for mobile banking can also play a long-term strategic role in customer succession planning. If banks launch fee-carrying mobile banking services, they will see consecutive generations of customers moving towards paid-for services and an increasingly lower portion of the customer base will use free banking.’

Bron: Internetretailing.net