Met kortingssite Tjebber.nl storten Reinout Huisman en Marcel Tjepkema zich vanaf aanstaande maandag op het Nederlandse bedrijfsleven. ‘Waarom zou een bedrijf dat trainingen verkoopt niet een onweerstaanbaar aanbod kunnen doen om snel nieuwe klanten te winnen?’
Tjebber plaatst vanaf volgende week dagelijks één nieuwe aanbieding voor een zakelijk product op zijn site. De eerste deal is van Bedrijfsfruit.nl, dat op online-bestelling fruitschalen bezorgt bij bedrijven. In volgende deals, die vijf werkdagen online blijven staan, zullen onder meer cursussen, marketingdiensten, kantoorproducten en inspiratiesessies worden aangeboden.
Intekenen
Geregistreerde gebruikers van Tjebber ontvangen dagelijks een e-mail met de aanbieding van de dag. Bedrijven kunnen zich intekenen voor de deal, die doorgaat als voldoende bedrijven zich melden. Daarmee is Tjebber een group buying site voor bedrijven, zoals Groupon en Groupdeal dat zijn voor consumenten.
Intermediair
Huisman en Tjepkema stellen dat het aanbod in de zakelijke markt de afgelopen jaren flink is toegenomen, ook omdat steeds meer mensen voor zichzelf beginnen. ‘Dit biedt kansen, maar maakt het voor ondernemes ook moeilijker om zich te onderscheiden. Bovendien wordt de markt voor afnemers steeds minder transparant.’ Tjebber werpt zich daarom op als intermediair. De jonge ondernemers faciliteren naar eigen zeggen ‘een platform waarop bedrijven met elkaar in contact komen'.
Houdt me op de hoogte!
Heel goed! Het werd ook tijd dat er ook een B2B versie van Groupon zijn entree op de markt maakt.
Geweldig concept, ga het zeker volgen!
Supergaaf! Hoop dat het jullie lukt hier een groot succes van te maken.
De tijd is er rijp voor.