Twinkle | Digital Commerce

V&D: 250 procent meer webomzet in 2010

2017-11-08
180101
  • 1:25

V&D kijkt terug op een goed webwinkeljaar. De gezamenlijke online-omzet van Vd.nl en Laplace.nl groeide volgens het bedrijf met 250 procent ten opzichte van 2009. V&D, dat dit jaar werd verkocht, investeerde in uitbreiding van het webassortiment en verbetering van de functionaliteit.

V&D noemt geen concrete online-omzetcijfers, maar wil wel laten weten dat het steeds beter boert op het web. Daar moet bij worden aangetekend dat 2010 pas het tweede volle jaar is dat de webwinkel van V&D live is. Pas in 2008 werd die in betrekkelijke stilte en met een beperkt productassortiment geopend.

100 miljoen in 2014
Waar V&D geen omzetcijfers verstrekt, is wel duidelijk waar het naartoe online. CEO Mark McKeon zei november vorig jaar te streven naar een online-omzet van 100 miljoen euro in 2014, een doelstelling die hij afgelopen september nog eens herhaalde.

Vorig jaar riep de topman ook dat het mogelijk moest zijn in 2010 een webomzet te genereren ongeveer zo groot als die van het grootste V&D-warenhuis. Brand Director Roland Tabor drukte dat positivisme afgelopen september tegen Twinkle: ‘Dat zou wat veel zijn, want dan moet je denken aan bedragen van rond de 50 miljoen euro. Ik hoop dat we in 2012 op zo’n webomzet uitkomen, op weg naar de 100 miljoen in 2014.’

La Place gaat bezorgen
Dit jaar heeft V&D onder meer werk gestoken in de integratie van Fredhopper-software (zie Twinkle 5 van dit jaar) en de uitbreiding van het boekenassortiment op Vd.nl. La Place wil online-maaltijdbestellingen in de toekomst niet alleen laten ophalen, maar ook gaan bezorgen. In de regio Rotterdam wordt daar deze kerstperiode mee geëxperimenteerd.