Negen op de tien Nederlanders zijn tevreden of zeer tevreden over de levertijden van internetverkopers. Slechts twee op de honderd Nederlanders zijn ontevreden (1,8 procent) en maar twee op de duizend landgenoten (0,2 procent) zijn zeer ontevreden, becijferde TNO.
In opdracht van Transport en Logistiek Nederland vroeg TNO 525 consumenten en 269 bedrijven (b2b en b2c) naar de logistieke aspecten van online-verkoop. De grote tevredenheid van Nederlandse webkopers over levertijden valt op, net als het antwoord op de vraag welke levertijd ze het liefst zien:
In onderstaande figuur kunt u zien met welke fouten bij de bezorging de respondententen aan consumentenzijde te maken kregen:
In het TNO-rapport ‘Online winkelen in Nederland’ is ook aandacht voor de vraag waarom bedrijven online verkopen en hoe groot het aandeel van de online-verkoop is. B2b- en b2c-bedrijven zijn hier op één hoop gegooid, wat het lastig maakt eenduidige conclusies te trekken.
U kunt het complete rapport over de logistieke aspecten van online-verkoop in Nederland kosteloos downloaden via de volgende link (pdf).
46% geeft aan dat er een andere reden is. Welke andere redenen zijn er dan nog?
@Patrick: aangenomen dat je doelt op de 45,5 procent uit de onderste figuur: zij hebben met geen van de genoemde fouten te maken gehad. Deze groep geeft m.a.w. aan dat er niets is fout gegaan bij de levering van hun weborders.