Het lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het zo ver: kerstmis. Een belangrijke periode voor webwinkeliers, in ons land nog voorafgegaan door Sinterklaas. Het Britse ChannelAdvisor bracht een rapport uit met vooruitzichten, ontwikkelingen, praktische strategieën en tips.
Het rapport 'Get a Jump on the Christmas Season' haakt allereerst in op de verschillende online-verkoopkanalen in het algemeen. Zo stelt het Britse bedrijf dat in 2009 9 procent van de online-verkoop plaatsvindt via directe websiteverkoop. De overige 91 procent is als volgt verdeelt: 43 procent via paid search, 13 procent via vergelijkingssites, 28 procent via online-marktplaatsen (denk eBay, Amazon, Buy.com) en 7 procent via mobiele verkoop en social media. Grote verschuivingen vergeleken met tien jaar geleden, zoals de afbeelding hieronder duidelijk maakt:
Om deze zes kanalen ook tijdens de periode tot kerst optimaal te benutten, biedt het rapport per categorie praktische tips aan. ChannelAdvisor verwacht dat de Britse online-omzet in de eindjaarsperiode ongeveer zo hard zal stijgen als in 2009 en rekent op een groei tussen de 10 en 15 procent.
U kunt het rapport van ChannelAdvisor hier downloaden. Een paar van de tips zijn specifiek gericht op de Britse markt, maar de meeste kunt u ook toepassen op uw Nederlandse webshop.
Bron: ChannelAdvisor
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tips voor online-verkoop tijdens kerstperiode
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.