Sanoma heeft de site Geboortekaartje.nl geopend. ‘Jaarlijks vinden er zo’n 180.000 geboortes plaats’, aldus Daniëlle Freriks van het uitgeefconcern. 'Als we over een jaar een paar procent van de markt hebben, zijn we heel tevreden.'
Freriks is als online-uitgever verantwoordelijk voor de digitale activiteiten van Sanoma op het gebied van parenting. Dat is de uitgeeftak achter bladen als Ouders van Nu en Kinderen en de exploitant van de Jonge Gezinnen Beurs. Daarnaast is Sanoma eigenaar van portals voor (aanstaande) ouders, waaronder Zwanger.jongegezinnen.nl.
E-commerce en affiliatestrategie
Voor Geboortekaartje.nl werkt Sanoma samen met Create2Send, dat de technische afhandeling verzorgt. Ook bedrijven als Hyves en De Telefoongids doen zaken met die partij. Freriks: ‘Feitelijk brengen wij vooral ons bereik en onze communicatiekracht in. Dat is ook de basis van onze e-commerce en affiliatestrategie. Zo werken we onder de naam Shop.jongegezinnen.nl samen met Babyplaats.nl, waar we traffic naartoe leiden. We hebben in het verleden een eigen online shop gehad, waar we zelf artikelen voor inkochten, op voorraad namen en verkochten. Daar zijn we mee gestopt. Via het Sanoma-brede Zester.nl worden nog wel producten verkocht die horen bij onze tijdschrifttitels.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sanoma lanceert Geboortekaartje.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.