Twinkle | Digital Commerce

BBP neemt marketingtitels over van Lenthe Publishers

2017-05-27
343205
  • [nieuws]
  • 1:50

BPP, uitgever van Twinkle, neemt de vaktitels MarketingTribune, SponsorTribune en Holland Management Review per 1 januari over van Lenthe Publishers. Door de krachtenbundeling ontstaat het grootste mediabedrijf in marketing en e-commerce van Nederland.

Dat maken BBP en Lenthe vandaag bekend. De aangekochte titels komen in het portfolio van BBP, dat thans bestaat uit de vaktitels Twinkle, Telecommerce en VIP/DOC, de bijbehorende events en de Vakbeurs TCD. Ook de Nationale Marketing Dag komt per 1 januari in handen van BBP, net als het aandeel dat Lenthe Publishers heeft in weblog Marketingfacts.nl.

Directie
Lenthe-directeur Maarten Timmers Verhoeven wordt algemeen directeur van BBP. Paul Petermeijer, huidig directeur en eigenaar van BBP, wordt directeur business development en gaat zich onder meer richten op internationale expansie. Samen gaan zij leiding geven aan een stevige uitbouw van de genoemde mediamerken en aan de 35 betrokken medewerkers. 

Nieuwe kansen
BBP-directeur Paul Petermeijer zegt over de overname: ‘De marketingmedia van Lenthe en BBP werkten al eerder samen als coproducenten in enkele evenementen. Dat beviel prima, want de competenties en de doelgroepen vullen elkaar goed aan. Door de krachtenbundeling ontstaan er echt nieuwe en spannende kansen voor zowel onze klanten als onze medewerkers.’

Voorkeur
Lenthe’s moeder Zhomer Media Business heeft besloten tot verkoop vanwege een strategische heroriëntatie. Paul Snakkers, directeur Zhomer Media Business: 'De marketingmedia van Lenthe renderen, maar blijken in deze tijden stand alone een te smalle basis om autonoom door te groeien. Dus de keuze was media erbij te kopen of af te stoten. Maar wat te koop was, wilden we niet kopen en wat we wel wilden kopen was niet te koop. Of bleek niet te verkrijgen onder goede condities. We zijn daarom zeer blij dat we tot overeenstemming konden komen met onze nummer één voorkeur onder de potentiële kopers.'
 
Optimale mix
Maarten Timmers Verhoeven, die de dagelijkse leiding over Lenthe Publishers verruilt voor die van BBP, zegt in een reactie: 'Wat betreft bereik en impact van onze mediamerken wordt de positie van onze titels fors verstevigd en verbreed. Met de gezamenlijke portfolio heeft BBP straks een optimale media mix van print, online en events, waardoor we zowel inhoudelijk als zakelijk een stevige propositie kunnen bieden aan onze lezers/bezoekers en commerciële partners.'