Twinkle | Digital Commerce

H&M eindelijk Britse markt op met webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

H&M is, vier jaar na de lancering van een webwinkel in ons land, begonnen met online-verkoop in Groot-Brittannië. De opening volgt kort nadat concurrent Zara de eerste stappen zette in e-commerce, ook op de Britse markt.

Waar Zara tot begin deze maand nog helemaal geen ervaring had met de online-verkoop van kleding, is H&M al jaren online actief in veel Europese landen. Een webshop voor de Britse markt, waar online-kledingverkoop toch redelijk is ingeburgerd, bleef tot op heden uit.

'Wachten waard'
De Britse vaktitel Internet Retailing denkt niet dat de webwinkel voor H&M te laat komt en schrijft: ‘H&M is lang beschouwd als laatkomer op de online shopping markt in Groot-Brittannië. Maar de website die is gelanceerd, is de moeite van het wachten waard geweest, zo op het eerste gezicht. Het mag dan laat zijn, maar het ontbreekt de site niet aan content. Een grote verscheidenheid aan tools stelt shoppers niet alleen in staat om kleding te kopen, maar ook om te kijken, te proberen en te combineren. Fashion video’s en stijlgidsen laten de bezoeker zien hoe je mee kunt gaan met de laatste modetrends.’

Abonnees
H&M verschafte nieuwsbriefabonnees vorige week al toegang tot de webwinkel, die gisteren werd opengesteld voor alle Britse shoppers. De openingsperiode wordt opgeluisterd met de campagne 'UK will never sleep again'.