PayNearMe is een nieuwe betaalmethode waarmee Amerikanen online-bestellingen cash kunnen afrekenen bij vestigingen van 7-Eleven. De start-up sloot al deals met Amazon en Facebook, die Amerikanen zonder ‘plastic’ voor zich willen winnen.
Dat schrijft Techcrunch. PayNearMe, deze week gelanceerd, rekent merchants voor dat 24 procent van de Amerikanen niet beschikt over een credit- of debitcard. Ze kunnen hun potentiële bereik dus fors uitbreiden door met PayNearMe in zee te gaan.
Bon
Gebruikers van de betaalmethode kunnen met een geprint receipt terecht in alle ruim zesduizend buurtwinkels van 7-Eleven. Daar wordt hun bon ingescand, waarna de betaling in cash kan plaatsvinden. Als dat is gebeurd, wordt de orderverwerking bij webwinkeliers in gang gezet.
Facebook Credits
Amazon sloot al een deal met PayNearMe, net als een aantal andere webwinkeliers. Ook Facebook ging met de start-up in zee: mensen die zonder plastic Facebook Credits willen bestellen, kunnen dat voortaan doen door de gang naar 7-Eleven te maken:
De start-up heeft een PayNearMe card ontwikkeld, die merchants aan klanten kunnen verstrekken en die het uitprinten van bonnetjes overbodig maakt. Een barcode-toepassing voor smartphone-bezitters is in de maak. Meer over de techniek vindt u hier.
PayNearMe noemt 7-Eleven zijn launching partner, wat impliceert dat meer acceptatiepunten bij andere ketens in het vat zitten. Behalve voor aankopen in webwinkels, kan PayNearMe ook worden ingezet voor de betaling van telefoonrekeningen, huren of voor het doen van andere overboekingen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon en Facebook in zee met PayNearMe
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.