Als bedrijven hun mobiele aanwezigheid zouden moeten beperken tot ofwel een geoptimaliseerde site ofwel applicaties, kiest 80 procent voor de eerste en slechts 8 procent voor de tweede optie. Het mobiele kanaal wordt op dit moment vooral ingezet voor marketing en promotie.
Dat blijkt uit de Mobile Commerce Survey die Adobe Scene7 verrichtte onder 446 bedrijven, waarvan driekwart uit Noord-Amerika komt. Hoofdconclusie: 'The vast majority of businesses considered websites their strategic entry point in mobile commerce.'
Onderstaand diagram brengt in beeld met welke doelen de ondervraagde bedrijven het mobiele kanaal op dit moment inzetten:
De volgende afbeelding laat zien welke mogelijkheden de bedrijven uit de enqûete momenteel inzetten als onderdeel van hun mobiele strategie.
Uit het onderzoek wordt ook duidelijk dat mobiele websites de ondervraagde bedrijven veruit het meeste mobiele verkeer bezorgen:
In het onderzoek besteedt Adobe Scene7 ook veel aandacht aan features die mobiele gebruikers beter kunnen bedienen. Het onderstaand diagram maakt duidelijk welke features de ondervraagde bedrijven momenteel gebruiken (blauw) en welke ze willen gaan gebruiken (rood). 360-degree spin staat bovenaan het verlanglijstje:
U kunt het hele rapport van Adobe Scene7 opvragen via deze link.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Tien keer liever site dan app voor m-commerce'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.