Twinkle | Digital Commerce

Het inzetten van gepersonaliseerde productaanbevelingen

2017-05-26
180101
  • 1:02

Productaanbevelingen hebben een positieve invloed op de orderwaarde, omzet en klantloyaliteit. Mits de aanbevelingen goed worden uitgevoerd en van relevante waarde zijn. Dit stelt Coremetrics in een white paper waarin de inzet van personalized product recommendations wordt uitgelicht.

Immers, indien de aanbevelingen irrelevante content bevatten, kan het de consument juist afstoten en is de kans dat hij naar uw webshop terugkeert gering. In de white paper ‘Building Lift and Loyalty with Personalized Product Recommendations’ wordt beschreven hoe webwinkeliers op een juiste manier gepersonaliseerde productaanbevelingen kunnen inzetten om een persoonlijke ervaring voor de klant in een webshop – maar ook in andere kanalen als e-mail en callcenter - te bewerkstelligen.

Recommendation engines
Daarnaast leest u in het rapport uitgebreid over recommendation engines met de belangrijkste kenmerken waar je als webwinkelier op moet letten. Het biedt tevens praktische tips over belangrijke strategieën en capaciteiten op dit gebied die nodig zijn om niet alleen een piek in de verkoop op korte termijn te realiseren, maar om zowel de omzet als klanttevredenheid op langer termijn te verhogen.

Het rapport kunt u hier downloaden.

Bron: Coremetrics.com