De Otto Group heeft een aparte webwinkel geopend voor schoenen. Mirapodo.de moet de grootste online-schoenverkoper van Duitsland worden, met een startaanbod van ruim vijfduizend modellen van 170 verschillende merken.
De schoenenshop wil zich onderscheiden op klantenservice, met onder meer een retourtermijn van honderd dagen, kosteloze verzending en retourzending voor klanten en een 'hotline' voor persoonlijke service.
Einfach Shuhe kaufen
De payoff van Mirapodo.de, gebouwd door Demandware, is ‘Einfach Schuhe kaufen’. Om handen en voeten te geven aan die belofte biedt de site onder meer fullscreen product foto’s in HD en de optie tot visual search. Op basis van historische data worden shoppers geholpen de juiste maat te vinden en zogenoemde Schupiloten kunnen iedere maand nieuwe schoenen uitrproberen, op voorwaarde dat ze erover schrijven op Facebook.
Zappos.com
Otto Group beschouwt zichzelf als de op één na grootste online retailer ter wereld, met een online-omzet over 2009 van 3,6 miljard euro. Alleen Amazon, dat met Zappos.com zelf een als schoenwinkel begonnen e-tailer overnam, is groter. Ook Zappos.com stelt service voorop in zijn dienstverlening.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto opent online-schoenwinkel Mirapodo.de
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.