Twinkle | Digital Commerce

Online-cijfers: samen sterk!

2017-05-26
400300
  • 0:59

publiceerden

Al vanaf de oprichting van Thuiswinkel.org in 2000  doen we samen met Blauw Research dit onderzoek.  Nu 10 jaar later worden deze cijfers voor het eerst op segmentniveau geijkt aan de harde online kassa opgaven van GfK Retail & Technology. En dat is goed nieuws voor webwinkeliers.

In de afgelopen maanden hebben we samen met Blauw Research en GfK aan tafel gezeten om te kijken hoe we de cijfers beter op elkaar konden laten aanpassen. Segmenten afbakenen, definities van product- of dienstgroepen binnen segmenten aanpassen. Hoort telecom nou binnen consumentenelektronica of is het inmiddels een eigen categorie waard? Dat laatste is het dus geworden en meteen met 766 miljoen euro een goede binnenkomer: met stip op nummer 2 van alle categroieën!

De komende maanden gaan we verder met betrokken onderzoeksbureaus in de slag om te komen tot nog betere cijfers waar webwinkels op kunnen sturen!