Twinkle | Digital Commerce

Beslist.nl toon reviews Kieskeurig.nl

2017-05-27
10595
  • 1:45

Beslist.nl wijst bezoekers van zijn vergelijkingssite vanaf vandaag op productreviews van Kieskeurig.nl. Wie daarop klikt krijgt een nieuw venster van de concurrent voorgeschoteld. Bart van Engeland van Beslist.nl laat weten dat geen geldstromen lopen tussen de vergelijkers.

Onder aan de eigen beoordelingen laat Beslist.nl voortaan de laatste drie reviews zien die over een product zijn gegeven op Kieskeurig.nl (voorbeeld). Van Engeland, managing partner van Beslist.nl, over de deal: ‘We zijn concullega’s zoals dat zo mooi heet. Kieskeurig.nl staat bekend om de kwaliteit van zijn reviews. Als we die kunnen tonen dan biedt dat ons toegevoegde waarde.’

Vrije keus
Van Engeland is niet bang dat Beslist.nl trouwe bezoekers naar de concurrent drijft: ‘Nee, ik denk dat je consumenten de vrije keus moet geven. Eigenlijk maak je het alleen maar makkelijker en overzichtelijker voor ze, want de kans dat Beslist-bezoekers vinden wat te zoeken wordt er allen maar groter op. Het voordeel voor Kieskeurig.nl is dat ze in contact kunnen komen met onze bezoekers. De ene hand wast de andere.’

It's
Het is niet voor het eerst dat consumenten buiten Kieskeurig.nl review-informatie van de vergelijker kunnen lezen. Sinds afgelopen zomer zijn gemiddelde beoordelingen over producten bijvoorbeeld te vinden op de prijskaartjes in de fysieke winkels van It’s. Bastiaan de Jong, uitgever van Kieskeurig.nl, laat weten: 'Ook veel webwinkels en fabrikanten tonen reeds onze reviews op hun site. Deze samenwerking (met Beslist.nl, red.) versterkt onze missie in het helpen van de consument bij zijn aankopen.'

Dienst voor webwinkeliers
Beslist.nl, dat vorige maand een nieuw logo en een nieuwe site lanceerde, wil later dit jaar dit jaar een dienst lanceren waarmee webwinkeliers review-informatie van Belist.nl automatisch kunnen tonen bij producten. Dat vertelt Van Engeland aan Twinkle: ‘Daarmee kunnen we ons nog beter manifesteren als onafhankelijke bron van productinformatie. Hoe we een en andere precies gaan inrichten is overigens nog onbekend.'

In Twinkle nummer 4 vindt u een uitgebreid artikel over de kosten en baten van prijsvergelijkers. Daarin komt Bart van Engeland ook aan bod.  U kunt het artikel, met ervaringen van onder meer Futurumshop.nl, Trendmarket.nl en Centralpoint.nl ook hier lezen.