Twinkle | Digital Commerce

Beslist.nl: 'Meubels sterkst groeiende categorie'

2017-11-08
180101
  • 1:03

Beslist.nl zag het aantal verwijzingen naar meubelaanbieders tussen augustus en januari met 149 procent stijgen. In januari, toch niet de sterkste maand voor de meubelbranche, lag het aantal outclicks naar online-aanbieders liefst 44 procent hoger dan in december.

Managing partner Bart van Engeland erkent dat de toegenomen belangstelling van meubelkopers op Beslist.nl samenhangt met het grotere aanbod op de vergelijkingssite: ‘Zowel het aantal aanbieders als het aantal artikelen heeft een hoge vlucht genomen. Maar de vraag groeit nog harder. Geen categorie is in een halfjaar tijd zo hard gegroeid.’

Populairste producten
Tv-meubels, ledikanten en slaapbanken waren de populairste producten binnen de meubelsectie op Beslist.nl, gevolgd door salontafels, hoekbanken, hoogslapers, computermeubels, boxsprings, kledingkasten en eetkamerstoelen.

Van Engeland stelt dat de sterk gestegen populariteit van meubels, na die van kleding, bewijst dat het internet voor meer aankopen geschikt is dan reizen en commodity goods als boeken: ‘Veel mensen gingen daar tot vijf à tien jaar geleden nog vanuit.’

Verdubbeling
Het gevestigde Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester Research sprak afgelopen november de verwachting uit dat de online-meubelverkoop tot 2013 zal verdubbelen, waarmee de branche harder groeit dan alle andere branches online.