Voor het eerst sinds het bestaan van de kledingketen verkoopt M&S Mode kleding online. Het is, na die van WE Fashion, de tweede webwinkel die ‘hoofdaannemer’ TNT Post heeft opgeleverd.
TNT Post biedt sinds enige tijd een one-stop-shop voor retailers die het online-verkoopkanaal in willen stappen. Het postbedrijf is het centrale aanspreekpunt en werkt samen met geselecteerde partijen om de integrale e-commerce oplossing te kunnen voorschotelen.
Neckermann.com en Adyen
Net als Wefashion.com is Msmode.nl gebouwd door Eperium. Voor beide webshops liggen voorraadbeheer en fulfilment in handen van Neckermann.com en de betalingen in die van Adyen. Een andere overeenkomst is dat de shops vanaf de start in een aantal Europese landen zijn gelanceerd.
Cendris
M&S Mode, onderdeel van Maxeda, ging nog een stap verder dan WE Fashion in de samenwerking met TNT Post: dochteronderneming Cendris (van TNT) draagt zorg voor alle online-marketing en voor de klantenservice van M&S Mode.
Veel meer over de ambities van TNT Post als ‘hoofdaannemer’ voor e-commerce vindt u in Twinkle 2. Daarin staat een interview met Dirk van Lammeren, e-commerce director bij TNT Post.
Ik kende dat "Intershop Enfinity" niet, maar een snelle blik naar de code/structuur/urls geeft mij niet het gevoel dat we met een 'forward thinking' product te maken hebben. En dan dit: "Mijn keuze is leeg".... mijn keuze is leeg? lol. Tsja, misschien toch nog even het vertaalbestandje doorlopen? Of was dat echt de bedoeling van M&S. Usability van die M&S shop is ook ruk trouwens. Begrijp ECHT niet dat hier veel geld voor wordt betaald (en dat werd er, dat weet ik zeker).
User experience van WE Fashion is trouwens wel erg okay, dus dit is geen kritiek richting Eperium o.i.d.. Wél jammer dat die site niet unobtrusive is gebouwd. Blijkbaar is er een groot/onbeperkt SEO budget.
Je kent Intershop niet? Ook bol.com gebruikt Intershop, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik heb begrepen dat Intershop SEO onvriendelijk is met die rare en belachelijk lange url's. Vandaar dat Bol.com vorig jaar is overgestapt op een ander platform, van ATG
Intershop is alleen SEO onvriendelijk als het slecht geimplementeerd wordt. lange URL's zijn niet per definitie SEO onvriendelijk. Met het intershop platform kan enorm veel. zoals met ieder platform. het staat of valt met een goede implementatie. en die kost geld. de meeste shops gaan stuk op het gebrek aan visie, niet op het gebrek aan een goed platform.
Andrós ..... Intershop wordt gebruikt door bijna alle grote bedrijven. Is 1 van de beste oplossingen die er op de markt is. Echter begint een webshop daarmee wel met een paar ton euro..
Wordt ook veel gebruikt als status symbool van: Kijk ons eens veel uitgeven aan de webshop dus moeten wij wel heel belangrijkzijn.......
Eens met Wim. Elk platform heeft zijn sterktes, een platform als Intershop wordt vaak ingezet als er ambitieuze plannen zijn als bijvoorbeeld groei in het buitenland of professionalisering van de webwinkel. Webwinkels moeten we dan ook niet alleen beoordelen op SEO of user experience maar ook op andere onmisbare aspecten als de ondersteuning van de fulfilment, automatisering order afhandeling etc. het totaalplaatje moet kloppen.