Twinkle | Digital Commerce

Neckermann.com verwerkt online-orders WE Fashion

2017-05-27
171130
  • 1:43

Wie een aankoop doet in de nieuwe webshop van WE Fashion, zet werknemers van Neckermann.com aan het werk. De kleding ligt in het Zeeuwse magazijn van het webwarenhuis opgeslagen. 'TNT Post is hoofdaannemer', zegt Peter van Laere, CEO van Neckermann.com.

TNT Post profileert zich sinds kort als one-stop-shop voor e-commerce en helpt retailers bij het optuigen van een online-verkoopkanaal. Vorige maand schreef Twinkle dat WE Fashion en M&S Mode zich als eerste klanten hebben gemeld.

Cafetariamodel
TNT Post wil een regiefunctie vervullen in brede dienstverlening aan retailers, die via een 'cafetariamodel' kunnen kiezen welke diensten ze wel of niet willen afnemen. Daartoe werkt TNT Post samen met gevestigde partijen in de thuiswinkelbranche, in eerste instantie Neckermann.com en Eperium.

Samenwerking
In Twinkle vertelt Peter van Laere, de nieuwe CEO van Neckermann.com, hoe de samenwerking in elkaar steekt: 'TNT Post is hoofdaannemer. Zij verzorgen het klantcontact, de bezorging en de integratie van alle schakels. Eperium is verantwoordelijk voor de website en wij voor de logistiek.'

Bewaken
WE Fashion zegt dat sinds de recente opening al duizend orders zijn geplaatst in de webwinkel. E-commerce director Linda de Graaff noemt het 'een geruststellend idee' dat ervaren partijen de e-commerce keten bewaken. 'Door het online dashboard hebben wij snel inzicht in hoe bijvoorbeeld bestellingen lopen, maar ook welke producten het beste worden verkocht. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op onze core business, zoals het samenstellen van de online-collectie.'  

'Grote namen'
Het is voorzienbaar dat meer retailers online-voorraad gaan houden in het magazijn van Neckermann.com, als TNT Post nieuwe klanten voor zich wint. Volgens Van Laere voert het postbedrijf momenteel gesprekken met meerdere 'grote namen'.

TNT Post schrijft zelf in een verklaring: 'Het samenwerkingsverband tussen TNT Post, Neckermann.com en Eperium zal zich de komende tijd vooral richten op retailers in de modesector met concrete e-commerceplannen in de Benelux. In de loop van 2010 zal het partnership zich richten op bedrijven in de rest van Europa.'

NB: Een uitgebreid interview met CEO Peter van Laere, over de nieuwe strategie van Neckermann.com, vindt u deze week in de papieren Twinkle.