Twinkle | Digital Commerce

8 registratietips

2017-05-26
217144
  • 2:07

Linda Bustos van weblog Getelastic schreef zich in bij talloze webwinkels en keek nauwkeurig naar hoe het registratieproces was ingericht. Op basis van haar ervaringen stelde ze een lijstje samen met acht tips.

1. Noem de voordelen van inschrijving
In de zelfstudie van Bustos bleek maar 14 procent van de webwinkels dit te doen. Willams Sonoma laat volgens Bustos zien hoe het moet.

Bustos stelde een lijstje op met voordelen die de shopper in het vooruitzicht kunnen worden gesteld. In het Engels:
* Faster check out
* Save multiple shipping locations
* Save multiple billing options
* Exclusive offers
* Order tracking
* View order history
* Faster customer service
* Save items to wishlist
* Save items in cart
* Check reward point balances
* Incentives for referring friends
* Birthday and holiday reminders
* Access across partner stores (Gap, Banana Republic, Old Navy)

2. Bied een link naar je privacy policy
Bustos stelt dat een button naar de privacyregels het vertrouwen ten goede komt en de call to action bevordert. Ze moest lang zoeken voor ze een site vond die zo’n button plaatst bij de ‘create account’-button. Het gaat om Gap.

3. Gebruik sterretjes om aan te geven welke velden nog niet goed zijn ingevuld. Plaats ze voor de invulvelden
Dus niet zo, zegt Bustos:

Maar zo:

4. Bied duidelijkheid over de voorwaarden voor wachtwoorden
Voorkom teleurstelling door vooraf aan te geven uit hoeveel tekens een wachtwoord moet bestaan en welke karakters daar wel of juist niet tussen moeten staan. Dit bespaart de klant tijd. Neiman Marcus biedt een goed voorbeeld:

Bustos kwam erachter dat negen op de tien online-retailers vraagt om een wachtwoord twee keer in te voeren, een praktijk waar zij voorstander van is.

5. Vermijd vragen over veiligheid
Acht van de tien webwinkeliers stelt zulke vragen niet. Terecht, vindt Bustos, want shoppers haten ze. De veiligheidstechnische details over de log-in kunnen volgens haar veel beter worden verzonden in een bevestigingse-mail na de aanmelding.

6. Stel shoppers in staat hun betaal- en afleveradres eenvoudig te kopiëren

Voorbeeld:

7. Mail alleen met voorafgaande toestemming van de gebruiker
Een welkomstmail wordt aanbevolen, maar dan wel binnen 24 uur na aanmelding.

8. Stel klanten in staat hun voorkeuren aan te geven
Om producten gericht te kunnen promoten en zo loyaliteit en conversie te verhogen is het van belang om over relevante informatie van de gebruiker beschikken. Disney Shopping biedt Bustos’ schoolvoorbeeld van hoe je daar naar kunt vragen:

De complete posting van Bustos op Getelastic.com vindt u hier.

Op het blog van Twinkle wijdde Patrick Kerssemakers al eens een lange posting aan dit onderwerp. Die kunt u hier lezen.