Een nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat Amerikaanse 65-plussers het meest (77 procent) online winkelen. Consumenten in de leeftijdscategorieën 45-64 jaar en 30-44 jaar volgen met 71 procent, en consumenten tussen de 18-29 jaar met 70 procent.
Online informatie zoeken
Als het gaat om online informatie zoeken, het zoeken naar producten incluis, dan staat de leeftijdscategorie van 45-64 jaar voorop met 67 procent. De 30 tot 44-jarigen volgen met 65 procent, terwijl 65 procent van de senioren en 55 procent van de 18 tot 29-jarigen online informatie opzoekt.
Ouderen ook tech-savvy
Het onderzoek Life Stages & Life Styles, in opdracht van de Cable en Telecommunications Association for Marketing, naar verschillen in generatie voor media, analyseerde 1.513 Amerikaanse consumenten van verschillende generaties. Het rapport bevestigt dat de jongste generatie veel weet en gebruik maakt van de laatste technologieën, en dus zeer belangrijk is voor adverteerders. Toch moeten de andere leeftijdsgroepen niet vergeten worden, deze blijken namelijk grote kansen te bieden voor adverteerders. Ook zij staan immers tegenwoordig meer dan ooit bloot aan alle nieuwe technieken en ze passen deze ook steeds vaker toe. Daarnaast hebben deze doelgroepen meer geld te besteden.
M-commerce
Het gebruik van mobiele telefonie is tegenwoordig ongekend populair, zelfs onder ouderen (80 procent). Toch zit er een verschil in het gebruik van de telefoon tussen de verschillende leeftijdscategorieën. Waar 45-64-jarigen en 65-plussers vooral gebruik maken van flip-phones (telefoon met klepmechanisme), gebruiken de jongere generaties voornamelijk smartphones met volledige toetsenborden of touch-screens.
Retailers die zich op de mobiele markt richten, moeten er rekening mee houden dat smartphones websites en verschillende applicaties beter weergeven dan traditionele mobiele telefoons. Hierdoor kan het gebeuren dat retailers alleen 18 tot 44-jarigen aanspreken, aangezien zij in het bezit zijn van een smartphone, terwijl de andere leeftijdsgroepen ook bereikt zouden moeten worden. Toch toont de studie aan dat de smartphone wel meer en meer ook door de andere leeftijdsgroepen wordt gebruikt.
Social media
De twee oudere generaties (45-64 en 65-plussers) zien social media steeds meer als bruikbaar medium. Voor de jongere generaties (18-29 en 30-44) is online netwerken zo goed als vanzelfsprekend. Daarvan doet 73 respectievelijk en 58 procent aan online netwerken, tegenover 39 procent van de 45 tot 64-jarigen.
Bron: Internetretailer.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Onderzoek: 65-plussers winkelen het meeste online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.