Fokkido.com biedt op productpagina’s voortaan een prijsvergelijking aan met concurrerende webshops. Doel is de aankoopdrempel te verlagen.
Het gaat vooralsnog om een deel van het assortiment. Per artikel worden prijzen van maximaal drie andere webwinkels getoond (voorbeeld).
Met de toevoeging van andermans prijzen wil Fokko Krooneman de payoff ‘Echte merken, lage prijzen’ kracht bijzetten. Op Fokkido.com verkoopt hij een grote verscheidenheid aan merkartikelen, met veel aandacht voor speelgoed en producten voor huis, tuin, en keuken.
Het toevoegen van de prijzen van concurrenten gebeurt nu nog handmatig, vertelt Jurrien Kerstholt van Fokkido’s e-commerce partner De Nieuwe Zaak: ‘Maar dat gaat in de toekomst automatisch verlopen, via spidering.’
Een zéér goed idee van Fokko Krooneman. Alleen men vergelijkt prijzen van winkeliers welke hoger liggen dan de tarieven van hun zelf. Prijzen van zijn échte concurrenten, bijv. van Playexpert, zal men niet plaatsen. Door de prijzen van Playexpert naast die van Fokkido te plaatsen zou men pas objectief kunnen vergelijken. Desalniettemin opent dit wel perspectief, waarbij â��boontje om zijn loontjeâ� komt. Actie geeft nu eenmaal reactie Fokko.
@Playexpert. Goed om te horen dat je ambities groot zijn want dat zijn die van ons ook. Wie zouden wij zijn om daar iets van te vinden? Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik jou of je site nog niet kende. Ik heb daarom even gezocht naar je site en kon je op zoekwoord "Playmobil" nog niet ontdekken in de eerste 100 zoekresultaten van Google? Heeft dat wellicht iets te maken met je strijdvaardigheid die ik proef uit "boontje komt om zijn loontje"?
Aangezien het aantal posities in mijn vergelijking beperkt zijn tot 3, neem ik ook alleen die partijen op waarvan ik vind dat die aanspraak kunnen maken op de titel concurrent. Eerlijk gezegd vind ik niet dat die eer jou toekomt. Het staat je uiteraard vrij om onze prijzen te vergelijken met die van jou. Maar bottomline telt volgens mij nog altijd hoeveel mensen er naar kijken want onbekend maar onbemind.
Succes! Fokko
Maar om terug te komen
@ Frits : Ik heb net even je site bekeken en ontdekt dat je helemaal geen Playmobil verkoopt maar alleen Lego. Dus is het natuurlijk niet eerlijk om op Playmobil te Googelen. Ik heb het dus even opnieuw voor zoekwoord "Lego" want je bent zoals je op je site schrijft dé Lego-expert. Maar hoe weten de mensen dat? Want ook op dit zoekwoord kom je niet in de eerste 100 zoekresultaten van Google voor.
Mijn excuses voor de verwarring maar ik vind je nog steeds geen concurrent.
@Fokko, een nieuwkomer als Playexpert, startdatum 1.10.2009, zal zeker nog niet in de eerste 100 zoekresultaten van Google terecht komen. Daarvoor gelden andere regels en wetten. Dat wij niet op Lego gevonden zullen worden op Google heeft als achtergrond dat wij daardoor onze portemonnee zouden leeg kieperen. Gelukkig zijn er andere wegen die naar Rome, in dit geval Adwords, leiden. Ons uiteindelijke doel is april 2011, dus wij hebben nog 17 maanden om dat te bereiken. Desalniettemin gaan wij met plezier deze uitdaging aan.
Verschijnen in de 'natural / organic' zoekresultaten heeft helemaal niets te maken met 'de portemonnee leegkieperen'. Je kunt namelijk geen zoekresultaat positie kopen in Google. Als dat kon zou Google niet zo succesvol zijn, Google heeft concurrenten als AltaVista en Yahoo destijds verslagen door geen betaalde resultaten toe te laten in de zoekresultaten.
Adwords is uiteraard een prima alternatief.
vergeten jullie de GROTE winnaar brickshop.nl niet? Die staat wel op pagina 1 als ik zoek op lego
@Sonny... je staat ONDER Fokkido en andere LEGO dealers in mijn zoekresultaten hoor... maar wel op de 1e pagina, da's wel weer mooi.
http://www.google.nl/#hl=nl&q=lego&meta=lr%3Dlang_nl&aq=f&oq=lego&fp=51711868826908ab
en
http://i.imgur.com/IX1Wm.jpg
Met de juiste man/vrouw en het juiste "budget" kun je altijd op pagina in Google komen:P