Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: ‘Vergelijkers leveren beste leads’

2017-05-27
171130
  • 0:54

Vergelijkingssites leveren de beste leads op voor webwinkeliers, gevolgd door AdWords, zoekmachineoptimalisatie en e-mail. Een derde van de online-retailers noemt de stijgende cpc-tarieven als grootste frustratie met vergelijkers.

Dat blijkt uit een onderzoek van IM Networks in samenwerking met Thuiswinkel.org. In totaal reageerden 223 webwinkeliers op een oproep in de nieuwsbrief van de bracheorganisatie om een enquête in te vullen.

Van de respondenten noemt 63 procent de leads van vergelijkingssites goed of zeer goed. Bij AdWords ligt dat percentage op 60 procent, zoals blijkt uit onderstaande staafdiagram.

AdWords krijgt wel vaker de kwalificatie ‘zeer goed’ (30 procent) dan de vergelijkers (27 procent). Daar staat weer tegenover dat geen van de respondenten de leads van vergelijkingssites als ‘zeer slecht’ bestempelt, waar 2 procent die kwalificatie wel geeft aan de leads via AdWords.

IM Networks vroeg de respondenten ook naar hun frustraties met vergelijkingssites. De stijgende cpc-tarieven werden het vaakst genoemd, gevolgd door de slechte matching van producten:

(Klik op de afbeelding voor een vergroting)